Lunsj, sightseeing & en tur til lege

Hey,

I dag kom det endelig litt sol og det kjentes godt. Det ble ikke så veldig mye varmere enn det har vært siden jeg kom forrige uke. Temperaturen har ligget på rundt 3-5°c hele tiden.

Mye av gårsdagen og natt til i dag har jeg hostet en del. Er jo veldig på vakt for er veldig lite interessert i år bli skikkelig syk her i USA. Brandi som vi bor her i Kentucky tok seg fra i dag så etter en noe sløv morgen, dro vi inn til Cincinnati, Ohio og Covington (som ligger på Kentucky siden av The Ohio River) for litt sightseeing og lunsj. Vi parkerte og gikk over deler av en av broene over The Ohio River. Halvveis over var det et felt hvor man kunne henge opp en hengelås. Hadde ikke det med meg så fikk ikke bidratt med det.

Vi fikk tatt noen kjempefine bilder av Cincinnati skyline. Det var lett å få til da det var lett lagt opp til det.

Brandi, meg og Amy

Lunsj spiste vi på Agave & Rye som var en mexikansk taco restaurant. Var egentlig ikke så sulten men måtte spise så bestilte bare en taco. Enda den var mer enn nok.

Deliscious!!! Satt der en stund og koste oss før vi kjørte videre. Fordi jeg hadde hostet så lenge og jeg ikke likte utviklingen bestemte jeg meg for å få hjelp av Amy til å komme til en lege. Det er jo et helt annet system her enn hjemme. Viste seg at jeg kunne bestille time på noe som het “The Little Clinic” som er som navnet en liten klinikk, men den er bakerst i en stor matbutikk/varebutikk. Litt alá Obs!! i Norge. Selv om Brandi hadde booket time hadde det vært noe problemer i systemet så timen hadde ikke blitt registrert.

Trengte ikke stresse for på andre siden av parkeringsplassen lå “Urgent Care” eller “Akutt behandling”.

Vel inne på Urgent Care kom jeg ganske fort inn til ei sykepleier som tok blodtrykk, vekt etc. Jeg så at blodtrykket var litt forhøyet og oksygenmetningen var noe lav. Lavere enn det kardiologen på Rikshospitalet ville vært fornøyd med. Følte meg ikke tungpustet men legen som dukket opp skremte meg skikkelig. Hørte ikke egentlig på hva jeg sa da jeg forklarte min sak. Han trillet inn en oksygentank og ville ha meg på den. Jeg har fått streng beskjed om ikke å få ekstra oksygen fordi jeg sliter med å skille ut Co2 fra lungene. Det ville han ikke høre noe av. Mens jeg satt der ringte jeg Rikshospitalet I Oslo. Det var jo blitt langt på natt hjemme, men fikk høre fra vakthavende at jeg ikke skulle være redd. Målene mine var ikke alarmerende.

Mens jeg var i telefonen viste det seg at klinikken hadde ringt etter ambulanse og før jeg visste ordet av det sto det 2 ambulanser på utsiden og fire flotte EMT (Emergency Medical Technician) med båre og utstyr på rommet. Da jeg forklarte at legen hadde skremt vettet av både meg, Amy og Brandi så jeg at de fire EMT arbeiderne tok det litt roligere. Jeg fikk igjen forklart situasjonen, de lyttet til lungene og brystet, tok sine egne målinger og så dro de. De dro med klar beskjed om at jeg skulle bare ringe 911 om jeg følte meg dårligere. Er det litt lov å si at han ene var veldig søt. Tror også jeg på det tidspunktet han dukket opp trengte en som var rolig, som lyttet og kom med beroligende ord og hyggelig smil….. Savner Toivo for jeg skal love deg, han hadde vært på telefonen om han var i livet.

Nå er jeg godt hjemme hos Brandi igjen og har spist kylling og mozzaball suppe. I morgen reiser vi videre. Neste stopp på denne turen er Knoxville, Tennessee.  Blir stas det!!

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg