Masketryne, litt mat og MYE søvn

Hey

Hadde min første natt med masken igjen på en god stund, natt til i går. Jeg må nok innrømme at jeg ikke har vært noe flink til å bruke den, men innser jo at jeg må ta meg skikkelig sammen. Her får jeg muligheten til å bedre min lungekapasitet,  som ikke akkurat er noe “å skrive hjem om”, og så driter jeg i å bruke den. Det er jo ikke godt nok. Det var dagens selv-skjerpings! Så våknet i går morges med de lekreste maske merkene i ansiktet hvor stroppene har strammet, selv om den nye masken jeg fikk sist jeg var på kontroll på sykehuset strammer mye mindre. Heldigvis blir merkene fort borte.

I dag hadde jeg ingen sykehus avtaler, legetimer, blodprøve tagninger eller noe, så det skulle bli bra å la benet/leggen få ligge høyt på avlastning, mens jeg kunne “rømme” inn i akvarell malingens fargerike fantasiverden. Endte jo ikke sånn. Rørte ikke en jævla pensel.

Bestemte meg for å kjøre en kjapp tur inn til Elkjøp i Drammen for å kjøpe en trådløs mus til nettbrettet mitt. Men utrolig nok, så finnes ikke det. Ettersom jeg ikke har laptop, men kun nettbrett, hadde det jo vært super praktisk med det. Jeg gjør jo alt fra bloggskriving, lagring, streaming og regningsbetaling på nettbrettet. Jaja, man kan jo håpe det dukker opp, selv om det ikke blir med det første.

Toivo ble med meg, ettersom jeg ikke orker å kjøre så mye bil. Endten så orker jeg ikke på grunn av smerter eller så kan jeg ikke på grunn av smertestillende (pga smerter). Etter Elkjop skulle vi hjem, for jeg skulle jo male med leggen høyt på avlastning, men på vei hjem finner vi ut at vi egentlig var litt sultne begge to. Og i stedet for å være økonomisk smarte og dra hjem til et par brødskiver, dro vi på Stasjonsgården i Sande og delte en lunsjrett. Hva har man ikke fått feriepenger for sier nå jeg.

Da vi kom oss hjem tok jeg av bandasjen og plasteret for litt lufting. Temperaturen hadde da krøpet faretruende nærme 30°c og det var ikke like svalt i utestuen. Satt meg ned på sofaen med Otto  og vips, sovnet jeg.

Våknet av at Stine videoringte meg fra Tromsø. Kom meg opp i sittende og innså at Toivo hadde dratt avgårde. Med et sløvt øye,  kikket Otto på meg, og helt sikkert konstaterte at “mamma” ikke skulle avgårde noe sted med det første, så han kunne fint lukke øyet bekymringsfritt igjen og sove videre.

Stine og snakket sammen en liten time om hvordan dagene våres hadde forløpet seg og hvor mye vi gledet oss til hun og sønnen, Christer,kommer nedover fra Tromsø neste lørdag. Nå har ikke vi sett hverandre siden de var og besøkte meg på Rikshospitalet ifjor sommer. Skal bli godt å kunne være mer aktiv når de kommer. Etter timen på chatten ble vi enige om å legge på så jeg kunne være litt effektiv og støvsuge, brette tøy, henge opp tøy og rydde litt før Toivo kom. Så kunne vi heller skravle mer senere. Så vi la på og vips…..zzz…zz..jeg sovnet.

Våknet igjen da Toivo kom inn døren og jeg kunne informere om at innsatsen min i huset hadde vært lik null, men at søvnbehovet definitivt måtte ha vært tilstede.

Vi spiste middag sammen og ble sittende å se på shit på TV. Sommer bringer ikke best TV med seg. Fant til og med SKAM på fransk på svensk SVT1. Måtte se litt og selv om fransken min begrenser seg til “bonjour”, “merci” og “oui”, skjønte jeg fort hvem skuespillerne skulle “være” ut ifra de norske karakterene. Morro.

Nå er masken på igjen og jeg skal slå av lyset før rommet invaderes av ekle edderkopper utenifra. Vi snakkes,

– Katie

http://www.organdinasjon.no

http://www.vmh.no

http://www.instagram.com/katietoivonen

http://www.instagram.com/katiesaquarell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg