Noe muffins på gang eller…..

Heisann

Reagerte såvidt det var da Toivo sin vekkerklokke på mobilen ringte ustyrtelig tidlig. Kunne ikke vært mere stolt av Toivo som hadde sin andre dag i den nye jobben i dag. Så i kveld måtte vi legge opp den ene buksen. Det artige med den symaskinen er at for mange år siden ønsket jeg meg så veldig en litt ordentlig symaskin og det fikk jeg i bursdags gave av min min kjære. Det tragiske er at jeg har brukt den en håndfull ganger så når den tas frem, står jeg ofte som et stort spørsmålstegn og intenst prøver å huske noe av det jeg lærte på håndarbeiden på Hovseter ungdomsskole. Veldig greit at Toivo og jeg sammen klarte jobben. Får definitivt ikke Årets husmor pris i år!!

Et lite triks jeg lærte av min søster, Hanne, nå i kveld er hvis man mangler den biten på symaskinen som holder fast snellen på toppen, kan jeg bare bruke en klesklype. Ta-daaaa!!

Tidligere på dagen fikk jeg ånden over meg til å bake noe igjen. Innser jo at den ånden jeg fikk over meg burde heller vært for å gjøre husarbeid, men den ånden ligger nok litt lenger bak i tankene. Bestemte meg egentlig for å lage en enkel liten kake, men I prosessen endte jeg opp med muffins  oppskriften er jo egentlig til muffins, men for en del år siden da vi var i Bårstua i Finnmark, da jeg innså at vi ikke hadde muffins former etter at deigen var ferdig, endte vi opp med å lage ei lita kake.

Veldig enkelt og godt og da min kjære kom hjem, bli og fornøyd, om noe sliten ble der en av hans favoritter til middag, shell med fiskepudding, reker og erter. Jeg spiser det, men absolutt ikke på toppen av listen min. Otto kunne nok tenkt seg å smake, men det er jo ikke noe nytt.

I kveldens episode av Truls og Hellstrøm,  var de i Tromsø,  så da satt jeg og drømte meg nordover. Planen var jo å dra nordover, men må droppe det på grunn av et seminar Toivo og jeg skal på. Rekker virkelig ikke alt nå før jul heller. Heldigvis blir ikke Tromsø borte.

Nå bikker jeg i seng….wow, klokken er 23:53 så det må jo være bra!

Natta folkens

– Katie

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg