Over 200 dager på sykhus, motet er fortsatt oppe

Hey

 

Har utrolig nok våknet de siste dagene i ganske så god form. Nettene har har vært bedre og jeg har hatt mindre smerte. Jeg har til og med spist litt igjen.

Etter en rolig morgen, frokost bestående av en flaske ernærings drikke, mye medisiner, glass med Bris og en plomme var det morgenstell. Det er rart hvor fort det går før du innser at du må legge sin egen selvstendighet og verdighet til side. Som når du første gang må tørkes ogvaskes nedentil eller du går på så mye vanndrivende at du forvandles til en fem år år gammel sengevæter. Men takket være sykepleierenes profesjonalitet gir man til slutt blaffen.

Midt i stellet skulle jeg ta meg en hvil før fysio, men ble ikke mye hvil da sykepleier Annika og jeg så at det var en katastrofe øvelse på sykehuset.  Endelig litt action etter over 200 dager i strekk på sykehus.

Da de var ferdige med å redde Norge fra en katastrofe kunne jeg ta meg god hvil. Fysio kom og jeg kom meg opp på beina. Det er sinnsykt hvor vondt det gjør i leggen min som er så skrapet opp. Men da må jeg jo bare trene mer. Strekke leggen.

Savner gutta hjemme nå. Love you boys

Toivo og Marcus

Arne og Otto

Legene bestemte seg i plenum i dag at jeg skulle flyttes ned til Medisin 1 som er det samme som sengepost. Så etter at Annika fikk renset og byttet plasteret på min CVK (litt som en veneflon, men denne har fire løp inn og ikke bare én). Plasteret jeg har fått har en pute med klohexisin formå holde det sterilt. Men det plasteret setter seg så sykt fast og når det skal av føles det ut som huden og det meste av det nederste hårfeste rives vekk.

Klokken fem var jeg ventet på Medisin 1 så da pakket vi tingene mine. Annika trillet med ned. Så nå er jeg her. Mamma kom i dag og hadde med seg små lys julletre til vinduskarmen min. Det er blitt natt og jeg skal sove. Lar lysene være på. Gir en ro i rommet. Godt natt all

e der ute

– Katie

 

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

https://kreftforeningen.no/blasloyfe/

Må ikke glemme gutta nå – Blå sløyfe aksjonen.

#sidetforåblidet #sjekk #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch #hjertesvikt #hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #drammen #nytthjerte #livetpåsykehus #blåsløyfe

 

1 kommentar
    1. Og god morgen til deg, Katie. Det er fantastisk å se deg tilbake her. ❤️👍🏻
      Har tenkt på deg rett som det er og krysset fingrene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg