Så ble det jul alikevel, utenfor sykehuset

God Jul mine venner og lesere

Da var julaften 2022 historie og det er blitt 1. juledag. En av de helligste dagene i året. Jeg håper dere alle hadde en god og fredelig julefeiring i går. Selv må jeg innrømme at det lenge så ut som som julefeiringen min ville bli her på Drammen sykehus. Det så sånn ut såpass lenge at jeg takket ja til Juletallerken de serverte. Ja, man får faktisk ribbe på sykehus på Julaften. Det visste jeg forsåvidt fra tidligere opphold, bare ville nevne det i tilfelle noen lurte.

Drammen sykehus leverer på julefronten med overraskende god julemat.

Jeg ble faktisk litt overrasket over julematen jeg fikk. Jeg innbilder meg alltid at mat servert på institusjoner som sykehus, sykehjem etc aldri her helt bra. Det blir liksom ikke helt som hjemme, og det gjør det ikke nå heller, men det var ganske nærme. Så tommelen opp!!!

Dagen startet med full innboks og side på messenger og facebook med hilsninger fra alle og en hver. Den beste kom fra Hilde som sendte julehilsen fra Røros med lille Iben som hadde bestemt seg for å dekke til jesusbarnet i krybben på utsiden så han ikke skulle være kald. Og med -26c på Røros i går skjønner jeg det jo…..<3

Jesus må jo ikke fryse

Etter litt frem og tilbake bestemte Toivo (noe motvillig fordi han fortsatt slet med skikkelig forkjølelse) og jeg oss for å kjøre til Oslo for å feire hos Hanne, Jerome og jentene med Thomas (min bror), Marit og barna, Sebastian og Emilie. Det er noe ekstra koselig med å feire med barn. Den ustanselige gleden, spenningen og iveren.

Familien samlet!

Men største gleden var at Marcus kom. Det var så koselig å se han igjen. Var nok akkurat det både Toivo og jeg trengte. Han var så kjekk i dressen sin. Ikke ofte jeg får gleden av å se han så pyntet.

Toivo og Marcus, mine to kjærligheter. Elsker gutta mine <3
De gale franske, Solveig, Jerôme og Hedvig

Etter enda mer julemat og åpning av pakker kjente jeg at det begynte å nærme seg retur til sykehuset. Jeg var ganske så sliten da jeg kom tilbake. Det var stakkars Toivo som heller ikke føler seg tipp topp.

Det var masse kos som ventet da jeg kom tilbake på rommet mitt. Jul på sykehus er ikke så ille (som voksen)

Ønsker dere alle en deilig og fredfull romjul. Stor klem fra meg

– Katie

 

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg