Sensommer og sykehusliv

Hey

Trodde seriøst jeg kom til å bli skrevet ut igår, men da smertene ikke var over og jeg definitivt var avhengig av smertelindring, ble legen og jeg enige om at jeg skulle bli en natt til. Natten gikk forsåvidt greit, men måtte få smertestillende klokken 03.00 i natt.

Jeg ble trillet inn på et dobbeltrom den kvelden jeg kom og til min overraskelse skulle jeg dele rom med ei nabo fra veien der jeg bor. Det er både hyggelig og ikke så hyggelig å treffes her.

Vanligvis ligger jeg på Medisin 1 når jeg kommer inn på Drammen sykehus, men denne gangen var det fullt så jeg havnet på Kirugisk sengepost i syvende etasje. Så ble fin utsikt da i hvert fall.

Nå som Norge herjes av uværet “Hans” kan det jo faktisk se ut som at Drammen og området sør for Oslo i hgvert fall ikke er så hardt rammet som i innlandet og lenger vestover. Regn får vi, men ikke så mye. I hvert fall ikke det jeg kan se. Husker for mange år siden at jeg hadde en annen storm i livet mitt som også het Hans….rart det der ….hahaha

Maten på sykehuset her er “så som så”. Før fikk vi middag klokken 13 på dagen og det var jo altfor tidlig. Det har heldigvis blitt tatt en beslutning om å endre dette. Så nå er det frokost, så en varm snack klokken 12, middag klokken 16 og så kveldsmat på kvelden. Det er jo mye bedre. Igår fikk jeg skinke og broccoli grateng. Og den var faktisk ikke så “gærn”. Den var bedre enn den så ut som.

Fikk til og med dessert. Gele med vaniljesaus slår jo aldri feil.

Etter legevisitten i dag fikk jeg beskjed om at jeg skulle settes opp på en ultralyd av galleblæren for å sjekke at det ikke er noe betennelse. Det hadde vært litt krise. Da må jeg i hvert fall på antibiotika fort. Sykepleieren kom inn for å si at ultralyden hadde forsinkelser så jeg er satt opp 09.20 i morgen. så da blir det ny natt her. De prøvde å gi meg noe som heter Buscopan som skal hjelpe mot krampe smerter. I felleskatalogen stod det følgende:

 

Vet ikke helt hva jeg syns om det. Sjekket også kontraindikasjoner med tanke på transplantasjons medisinene mine. Det er jo kjempeviktig med tanke på at de ikke må svekkes på noe måte. Da jeg spurte sykepleieren om kontraindikasjon så visste hun ikke. Det er jo kanskje det FØRSTE du sjekker. Det var jo ikke noe kontraindikasjoner så jeg fikk det intravenøst, men det har ikke hatt noe invirkning på smertene.Så blir litt oppgitt.

Dette er mitt oppgitt fjes….og JA, jeg har slengt på et filter, rett og slett fordi sykehus fjeset mitt ikke er så sykt fresht.

Nå har jeg akkurat fått gå ned i kiosken sammen med Toivo som kom innom en tur. Godt å se han som alltid.

Nå skal jeg prøve å slappe av litt og se på Netflix.

Vi snakkes

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg