Solskinnsdag med illustrasjonene og kunsten min

Hei sveis

Har ikke skrevet innlegg på en stund. Grunnen for det har vært at jeg rett og slett vært veldig opptatt med illustrerings jobben jeg har fått hvor jeg skall ilustrere bildene til en barnebok. Det er veldig gøy, men utrolig utfordrende ettersom jeg ikke er profesjonell med noe form for utdanning på feltet. Så når jeg legger fra meg penslene på kvelden har jeg ikke noe overskudd til å skrive.

Men nå tenkte jeg at jeg skulle legge inn noen år. I dag var første dagen på cirka tre måneder at jeg kunne stå opp og gå ut på stuen, spise frokost til God Morgen Norge med Otto gutten min, helt alene. For tidlig i dag morges dro Toivo avgårde med svigerfar for å kjøre han til Gardermoen. I dag skulle han hjem til huset sitt i San Miguel i Spania. Det blir nok utrolig godt for han, nå som han er fullvaksinert, og jeg vet det blir godt for oss. Tre måneder er jo lenge å ha besøk. Så dette blir godt for alle.

I dag kommer nok dagen til å gå med på illustrasjonene igjen. For fjerde dagen på rad er jo været helt fantastisk og meldt opp mot 25c. Takket være Toivos hardt arbeid ifjor med å nygge utestuen vår er det så deilig å sitte der ute når jeg jobber. Så må nok ut der i dag også.

Det går veldig fint an å jobbe ute i dag.

Dessverre så har jeg siden jeg hadde den skumle og farlige rytmeforstyrrelsen 2.juledag.2020, ventrikkel tachycardi, gått på en medisin som heter Cordarone. Selv om jeg er ferdig med den nå, går det en liten stund før den er ordentlig ute av kroppen og det kjipe med den medisinen er at man ikke skal tilbringe mye tid i solen. Da blir man fortere solbrent ettersom huden blir mye sartere. Man blir også mere lyssky. To veldig uheldige konsekvenser når solen endelig skinner på oss her i Sande. Jeg husker da jeg ble satt på det etter å ha hatt en skummel episode av ventrikkel tachycardi da jeg var hos Hanne utenfor Paris og jeg havnet en natt på Hospital St. Camille. Takket være min søsters stanhaftighet tilbragte jeg ikke natten alene, men med henne. Snilleste Hanne satt sovende i en lenestol ved siden av sengen min med et pledd over seg.

Men nok om det, nå er jeg jo ferdig, så får vi bare håpe at medisinen kommer seg raskt ut av kroppen. For da skal det soles så lenge solen henger der på himmelen.

Nå må jeg sette igang med illustrasjonene eller så får jeg ikke gjort stort. Må innrømme at noen ganger tar jeg små pauser fra illustrasjonene og maler noe helt annet for meg selv. Eller for andre for jeg selger bildene mine. Sjekk ut Facebook siden min
https://www.facebook.com/katiegreetart
eller på Instagram siden min
https://www.instagram.com/katiegreeetart/

Håper dere alle får en super dag i solen. Ta vare på hverandre og dere selv. Og husk at selv om samfunnet begynner å åpne opp, er det fortsatt super viktig at vi fortsetter med tiltakene som munnbind, håndvask og AVSTAND. For hvis ikke, ender vi tilbake i nedstenging. Jeg ser ikke helt at det gangner noen av oss nå som sommeren står for dør.

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg