50 shades of grey & three strikes and youre out

I dag har vært en lang dag. Igjen måtte jeg faste før undersøkelsen og i dag startet dagen med GFR undersøkelse. Vet ikke helt hva GFR er forkortelse for, men det er en undersøkelse for å sjekke nyrene. Så møtte opp på Nukleærmedisin og fikk injisert et stoff i den ene veneflonen jeg hadde. Jeg skulle komme tilbake kvart på tolv så i mellomtiden fikk jeg dra opp på sengeposten og rommet mitt igjen. Men jeg fikk fortsatt ikke spise eller drikke. Og igjen er det når man ikke får lov til noe man vil gjøre det aller mest.

Toivo kom like etter og hadde med blomster. Han er så snill med meg. Klokken 10 hadde vi en avtale med sosionomen her på huset. Det er sikkert flere av dem, men til meg kom Kari som jeg har møtte mange ganger før. Hver gang jeg har ligget på sykehus og vært i kontakt med sosionom, så har det vært Kari. Vi hadde en fin samtale og det var godt å ha Toivo her. Hun spurte meg om mine tanker rundt transplantasjon, sykehusopphold og behandlingene og så fortalte hun meg litt om rettighetene etter en transplantasjon. Mye info som skal synke inn. Men jeg kan når som helst ta kontakt om jeg lurer på noe.

Toivo fulgte meg ned til Nukleærmedisin igjen. Der skulle jeg få en ny veneflon i den andre håndbaken min som de skulle bruke til å ta blodprøver ut fra. De måtte ta fire blodprøver med 20 minutters mellomrom. Jeg var så trøtt at jeg sovnet mellom blodprøvene.

Toivo reiste hjem mens jeg var der sånn at han ikke skulle bli sittende fast i fredagsrushet. Da jeg var ferdig og kom opp på rommet mitt fikk jeg endelig spise. Det var sykt godt. Knekkebrød med brunost og en yoghurt har aldri smakt så bra. GUCH sykepleieren, Katrine, kom innom for å si hei, men like etter at hun kom ble jeg hentet av portør for å ta CT. Det ble det ikke noe av for etter tre bom for å sette inn en større veneflon i mine latterlig små årer sa jeg stopp. Jeg gråt, slet med pusten og hadde rett og slett fått nok. Det hele endte med at jeg ble sendt tilbake på sengeposten og sovnet. Sov helt til mamma og pappa kom i ettermiddag. Jeg får ny time til CT neste uke for røntgen er ikke nok. Røntgen er egentlig bare kroppen i forskjellige gråtoner……eller 50 shades of grey!! Men før neste CT skal det komme en fra anestesi opp til rommet mitt og sett en veneflon i ro og mak. Da slapper nok jeg mer av også.

Nå er det helg på bruket. Jeg blir her, men i morgen tar jeg en tur til Hanne. Blir godt å ta trikken, den går dør til dør. Gleder meg til å se jentene. Håper dere alle får en super helg.

– Katie

http://www.organdonasjon.no 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg