1 rett og 4 vrange

God kveld i stua. 

Endelig har bakenden min landet på det myke og gode FRIENDS pleddet mitt i sofaen etter en lang ettermiddag. Morningen var jo ganske rolig og fin. Overraskende nok var ikke smertene så ille på formiddagen. Kjente bare at plasteret var løstet under bandasjen, men det var et såpass irritasjonsmoment, så jeg tok like gjerne sårstell. Jeg tenkte at da ville de være nylig skiftet på og pene til MR undersøkelsen senere.

Det er jo alltid litt stress med skift. Da er det jo frem med kurven fra garderobeskapet i gangen hvor jeg har alt av sårstellet mitt.  Da jeg kom hjem fra sykehuset i april, måtte jeg rydde vekk luer og votter fra en kurvskuff så jeg skulle få plass.

Så frem med ansiktsmaske, hansker, saltvann, kladd, nye plastre, bandasjer etc.

Spiste litt frokost etter sårstellet. Pakket alt bort før jeg slang to brødskiver i brødristeren. Det er ikke ofte jeg rister brød, men det er jo kjempegodt. Og med litt bremykt som smelter ned i skiven under litt jordbærsyltetøy kan jeg lukke øynene mine og kjenne på sommere hos Nanny (mormor) i sør England som barn. Husker godt frokosten rundt det lille bordet hennes i rommet ved siden av kjøkkenet. Gikk mye i ristet brød i Greet Cottage.

Nå har Nanny vært borte siden 2006 og Greet Cottage er vel blitt solgt ett par ganger siden da. Tror vel ikke det heter det lenger heller, men jeg har allikevel et behov for å kjøre forbi når jeg først er i Worthing.

Fikk litt alenetid med malekosten før jeg fikk meg en powernap på sofaen. Det var ingenting i verden jeg hadde mer lyst til å gjøre enn å male videre da jeg ble revet ut av powernappen min av lyden til gressklipperen. Kunne ikke akkurat bli sur for det da det var jeg som hadde bedt pent, gjentatte ganger om at gresset måtte klippes. Men å male var liksom ikke noe alternativ ettersom jeg hadde fått en hastetime til MR av venstre legg/ben og fot.

Toivo slapp meg av utenfor sykehuset. Jeg var tidlig ute så han skulle et ærend før han skulle komme og hente meg igjen. Jeg fikk min grønne “godkjent” lapp og sto rett innenfor døren da mobilen ringte. Det var Ingebjørg fra hjertesvikt poliklinikken som ringte med resten av blodprøvesvarene. De var også superfine. Da jeg kom opp i tredje etasje for MR undersøkelsen, viste det seg at jeg måtte ha kontrastvæske. Det var det jo ingen som sa noe om. Har ikke noe problem med kontrastvæsken, men for å få det inn i kroppen må jeg jo ha en veneflon. Og det er det jeg har et problem med. Med mine lite villige, krøllete og tynne blodårer blir det som en skattejakt hver gang. Og i dag var intet unntak. Etter tre bom ble anestesi tilkalt. To hyggelige jenter i grønne klær fikk først en bom før de traff på femte forsøk. Så da undersøkelsen var ferdig følte jeg meg ganske så sliten og lei. Og smertene jeg ikke kjente så mye til hadde definitivt meldt sin ankomst.

Utslitt kjente jeg at det var ufattelig godt da Toivo fikk komme inn til meg da jeg skulle skifte. Noen ganger kjenner jeg meg så liten og med et behov for trøst og kos. Det siste året har nok gjort det behovet enda mer tilstedeværende. En god klem og hjelp med å få sandalene på hjelper faktisk ganske så mye.

Siden jeg var så sliten da jeg kom hjem ble det bare ostesmørbrød til middag. Men når manhar på litt ekstra godt og steker det i stekepannen er det ikke “bare” med det. En absolutt fullverdig middag  på en dag man er sliten. I dag var det jo supervarmt. Da jeg kom ut av sykehuset slo en godt og varm vind meg som omkranset meg som en klem.

Det skal visst fortsette sånn ett par uker. Det skal bli godt. I dag kom de riktige takplaatene til utestuen vår. Så de skal hentes i morgen og forhåpentligvis går de opp i helgen så vi kan flytte møblene inn der og jeg kan begynne å se min “Gull & Grønne Skoger” interiør idé vise seg. Ble ferdig å male skilte jeg skal ramme og henge opp sammen med de tre andre bildene jeg malte. Har ikke malt gullkant på de, men tror jeg gjør det.

Er du ikke enig? Tror det blir finest. Blir en tur til Oslo i morgen. Da skal jeg innom butikken jeg kom over på Arkaden forrige uke. Den het Upstairs og hadde masse kjempekule ting. Kunne ikke passet bedre med litt feriepenger nå…..hehe…

Nei, nå ble det altfor fristende til å legge seg nedpå med gutta boys på sofaen her.

Så nå bikker jeg folkens.

Nyt det fantastiske været, men husk solfaktor #fuckcancer

Og husk at du sjekker ut :

http://www.organdonasjon.no

https://www.klikk.no/helse/doktoronline/hjerte/hjertetransplantasjon-katie-42-er-hjerteoperert-12-ganger-6916048

http://www.vmh.no

Vi snakkes da, legg gjerne igjen en kommentar eller hilsen. Hadde fortsatt blitt superglad om du hadde linket artikkelen om meg (den første av de tre linkene rett over) på facebook, twitter eller instagram kontoene deres. Organdonasjons sakren er så viktig at det ikke kan gjentas nok ganger. Takk!

– Katie

#medfødthjertefeil #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #trening #ous #vmh #guch #medisiner #drammensykehus #gulestafelykokker #sykehusbakterieernoedritt #mr #akvarellmaling #lovemyhobby #watercolour #gulloggrønneskoger #finallyhome #sår #sårstell #sandeivestfold #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #hjertetransplantasjon #transplantasjon #quarantine #covid19 #artistoninstagram #amrissotto

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg