Fried green tomatoes

Dagen i dag startet 06:27. Da var det gråt fra Arne og rasling fra Otto. Trøttetrynet (meg) og gutta gikk ut på en liten tur i morgensolen. Hadde knapt fått av meg skoene da Otto gjorde fra seg. Stakkars lille har ikke vært helt i slaget i magen de siste dagene. Så da var det ned på kne og vaske og desinfisere. Var nødt for å sette de begge i burene sine for Arne syns bæsj er stas…..ehhhh…ok!! Etter det var det mat, så litt krangling og leking i sofaen. Er som å ha to unger som leker og terger hverandre. Spiser på alt og når det blir stille er det noe på ferde.

  

Fried Green Tomatoes from the Whistle Stop Cafe. Hvem har ikke sett den fantastiske filmen fra 1991. Ett par ganger i året kommer den på tv og da må jeg bare se den. Det var jo et utrolig flott sammentreff at de hadde de mest fantastiske grønne tomatene på den lille innvandrer butikken min. Kjøpte med noen her om dagen og da ble det film og lunch.

    

Fant en oppskrift på en nettside som het “Southern Living” (selvfølgelig). Så jeg blandet 1 dl mel, 1 dl maismel, 1 ts salt og 1 ts pepper. Så blandet jeg 2 små egg og 1 dl kremfløte. Står buttermilk i oppskriften, men man kan fint bruke kremfløte. Kuttet tomatene i skiver og la dem i melblandingen. Så over i fløte og egg blandingen før jeg tok en runde til i melblandingen. Hadde rapsolje i en kjele og stekte de til de ble gyldne og brune.

    

Nå er det litt lunch og film før jeg tar meg en velfortjent cowboy-strekk.


Hvor er kleenexen når jeg trenger den!!

– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg