Fremgang på gang

Hei

Sist jeg skrev avsluttet jeg med at jeg var utenfor livsfare og flyttet til kardiologisk overvåking. Det var godt å bli flyttet, samtidig som å ligge i en seng, mer eller mindre immobil i deler av kroppen, var utrolig frustrerende. Jeg følte nesten som jeg mistet meg selv litt. Klarte den første dagen å spise, men med mye søl. Resten måtte jeg ha hjelp til, sengeliggende. Følte meg som en 3 åring i det ene øyeblikket og en 90 åring i det andre. Intimsoner forsvinner rett ut vinduet og du kjenner på hele følelsesregisteret. 

  

Sakte, men sikkert kom matlysten tilbake og naturlig nok energien. Prøve resultatene ble bedre og nyrene var tilbake i drift. Med ufattelig frykt i kroppen visste jeg at jeg måtte opp av sengen. Startet med å sitte på sengekanten. Skummelt!! Men takket være hjelp GUCH kontakt sykepleier, Katrine, og sykepleieren Heidi kom jeg meg overraskende opp og hang over prekestolen. Var rar følelse å kjenne gulvet under beina.

  

Det var noen helt rå sykepleiere på overvåkningen som motiverte og fikk meg til å ta mine første skritt. Det hele toppet seg når jeg klarte å gå kun med prekestolen i korridoren. Å kjenne at jeg kunne komme meg ut av det rommet. Ble veldig emosjonell når GUCH kardiologen min kom meg i møte nedover korridoren. Når man får til noe blir man jo mer motivert til å fortsette. Samtidig som man ikke måtte helt av. 

  

Deilig belønningen jeg kunne få var trilletur ut. Det var så fantastisk deilig å kjenne frisk luft. Solen varmet litt i ansiktet og det var så digg. Da vi kom inn gikk Heidi opp på avdelingen, mens mamma og jeg satt oss litt i kafeen. Etter mange dager var det luksus. Mine medisinske verdier fortsatte å gå i riktig retning. Matlysten kom mer og mer tilbake og orken til å jobbe enda hardere følger med. Psykisk kommer man seg også. Flytting til kardiologisk sengepost var innom rekkevidde mot slutten av uken. Alle aparater, kateter, arteriekraner og venfloner ble fjernet. Fredag 15 juli fikk jeg flytte.

  

Kjærlighet og flyttelass. Off we go!!

– Katie

 

#guch #hjertefeil #kjærlighet #rikshospitalet #vmh #overlevelse #styrke #rehabilitering #helse #nyresvikt #langvei

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg