Ufattelig fremgang = perm i morgen

Hey

I dag er det akkurat fire uker siden jeg dro på Rikshospitalet for en rutine kontroll på GUCH (Grown Up with Congenital Heartdisease = voksne med medført hjertefeil) poliklinikk. Trodde ikke jeg ville bli lagt rett inn på kardiologisk sengepost. Tyroxin nivået mitt skjøt i været og 5 juli ble skjoldbrukskjertelen operert ut. Det er akkurat tre uker siden jeg lå på kardiologisk overvåking og fikk akutt nyresvikt og ble hastet opp til intensiv avdelingen igjen. Det var så kritisk at jeg virkelig hadde en fot i graven. Etter noen dager på dialyse kom nyrene seg og jeg ble trillet ned på kardiologisk overvåking igjen. Takket være fantastisk støtte og hjelp fra ansatte, familie og nære venner begynte jeg å komme meg. 

  

Det er ganske sprøtt å se på forskjellen på bildene. Jeg jobber kjempehardt og jeg har kommet langt. I dag har jeg gått over 2000 skritt i tillegg til sitte ned/reise opp fra stol. Etter treningen med fysioterapauten og jeg var tilbake på rommet skal jeg innrømme at det ble en ordentlig cowboy strekk.

Gikk alene, med litt støtte fra prekestolen, ned til kiosk/kafeen og møtte mamma og pappa før jeg etter en kaffe gikk opp igjen. 

I morgen skal jeg få reise hjem på perm, hvis jeg vil det. Selvfølgelig vil jeg det og jeg klarer nesten ikke vente. Skal teste ut stoler, toalett og kjenne på hvordan det blir å komme hjem etter utskrivelse. Det skal bli godt, men rart å sove i egen seng, men jeg gleder meg. Satser på litt godvær i helgen så jeg også får kjenne litt på sommeren.

Ha en strålende helg.

– Katie

 

#guch #rikshospitalet #vmh #nyresvikt #selvstendighet #trening #opptrening #sykehusliv #kjærlighet #love #hjertefeil #hjerte #mestring #rehabilitering #organdonasjon #overleve

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg