Tilbake fra perm tidlig…..det fornuftige valget

Hei, 

Da var jeg tilbake på kardiologisk sengepost på Rikshospitalet igjen etter et deilig døgn hjemme. Jeg var full av sommerfugler i i magen da jeg ble hentet i går. Tanken på å få komme hjem var så spennende. Det skulle bli så godt å være sammen med min mann og mine to firbente gutter igjen. For ikke å snakke om å sove i egen seng. Trodde ikke jeg skulle bli så glad for å se E18 som jeg var i går.

    

Var veldig sliten etter fysio i går morges før jeg dro og så måtte jeg pakke litt og det er utrolig hvor slitsomt det er å sitte i bil og reise hjem. Arne og Otto var helt i vill spinn da de kom ned og fikk se meg. Kjempe stas! Jeg fikk ikke sitte mye alenei sofaen, som jeg forresten klarte å komme meg opp av uten hjelp. Det samme gjaldt sengen. Det største problemet var toalettet. Der måtte Toivo løfte meg opp hver gang. Til og med to ganger i natt.

  

Dagen tærer definitivt på kreftenemine og jeg sovnet godt på natten. Deilig å sove i egen seng. Da jeg sto opp i dag tok Toivo frem svigermor  (hun gikk bort ifjor) sin gamle duskstol og jeg tok meg en lang dusj. Det var helt fantastisk. Jeg satt litt og tenkte at jeg kanskje skumme dra tilbake til Rikshospitalet i dag, men det var da forslaget om det kom fra Toivo at jeg bestemte meg for at jeg skulle gjøre det. 

Etter litt frokost dro vi til Kamilla og jentene på vafler. Det var kjempe godt som alltid. 

Det var veldig godt å se de i en annen setting enn på sykehus. Det tror jeg jentene også syns var fint. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at etter en og en halv time med tre jenter på 2, 6 og 8 år var jeg helt kake. Jeg hadde pakket det jeg skulle ha med tilbake så vi dro rett inn til Oslo. Møtte mamma og pappa på kafeen ved Coopen på Skøyen. De hadde handlet og vi måtte kjøpe noe som jeg skulle med tilbake.  

    
Ja så her er jeg da. Tilbake på rom 3017. Tok ddere fornuftige valget. Om jeg hadde kommet i morgen kunne jeg fort ha vært så sliten at jeg hadde ødelagt for treningen på mandag og kanskje tirsdag også. Veldig dumt. Skulle ta en liten cowboy strekk i stad og endte opp med 2 timer soving på høyt nivå. Spist middag og ser litt på tv. Må holde meg våken nå. Ellers blir det ikke mye søvn til natten. Selv jeg ikke tror det blir noe problem egentlig. 

  

Håper alle får en super lørdag, så snakkes vi ☺

– Katie 

#syk #opptrening #rehabilitering #rikshospitalet #hjertefeil #trening #vmh #nyresvikt #guch #sykehusliv #kjærlighet #love #overleve #love #oslo #perm 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg