Makroner og Oslo

Hey

I dag er “ro ned” dagen. Nå var ikke torsdagen så himla hektisk ettersom jeg startet dagen med behandling på bena mine. Kjørte på butikken, fått dilla på MENY på CC senteret i Drammen. Så dro jeg hjem. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve meg på å lage makroner, men “alle” oppskriftene sier at der er så vanskelig. Det ser jeg på som en utfordring som må prøves. Linet opp alt av ingredienser. Jeg brukte Farmens Idas oppskrift.

Det er super viktig å følge oppskriften nøye, og da mener jeg nøye. Og for mitt forsøk ble jeg ganske så stolt og fornøyd med resultat.

Jeg skal nå lage noen til en barne bursdag så det er jo moro.  

I går dro jeg inn til Oslo og møtte min barndomsvenninne Hilde. Det er over 11 år siden jeg flyttet fra Oslo og jeg kjenner et lite savn når jeg er der. Spesielt i sentrum. Vi spiste på People’s ved Sentrum Scene i nærheten av jobben hennes på Sentrum Politistasjon. Hadde store planer om å rolig tusle oppover Karl Johans gate, men det skjønte jeg fort at jeg ikke kom til å orke. 

Så etter en altfor stor lunch tok jeg trikken hjem til mamma og pappa på Skøyen. Det er ganske spesielt når man har en venninne man nesten aldri treffer, men når man så gjør det, er det som at det var i går. Jeg vet det høres klisjé ut, men det er sant. At Hilde også var den eneste utenfor nærmeste familie som fikk komme inn på intensiven ifjor sommer da jeg hadde en fot i graven betyr også masse. Kan huske ansiktet hennes da jeg åpnet øynene mine i to sekunder. Godt å vite at hun var der. 


Hilde og meg på Rikshospitalet noen uker etter intensivtiden. Veldig glad i deg Hilde, men det vet du 

I dag er det lørdag og det avslappes på høyt nivå her på Konnerud. Jeg var så heldig at en nabo kom og gikk tur med Arne. Det hjelper meg mye nå min kjære ikke er hjemme og Russen sover i 2 etasje. Håper dere alle har en super helg videre. Skjer ikke så mye her i dag. Kanskje en tur til Gjøvik i morgen, men må være 100 % frisk til det. 

Vi snakkes


– Katie

 

#organdonasjon #hjertefeil #oslo #norway #norge #drammen #lunch #makroner #baking #hjertesvikt #shoutout #sjekkdeg #shopping #drammensrussen #russ2017 #kingcurtis #trening #mentalhelse #angst #depresjon #frustrasjon

 

5 kommentarer

Siste innlegg