Just another day

Good evening people. Rikshospitalet calling. 

Hey!!

Mens både solen skinner, regnet fosser og Petter og Vendelig endelig er offentlig kjærester, fortsetter livet på rom 3019. 

Jeg hadde ikke den beste natten. Sovnet i 23 tiden, måtte få med meg sesongstarten av “Spescial victims unit”, og sov til halv fem tiden. Plutselig var jeg lys våken. What to do!!!??? Kanskje ikke det lureste, men ble en runde Candy Crush før jeg sovnet igjen. Heldigvis sov jeg til litt over 08.00. Da var det vanlig morgenrutine med blodtrykk, oksygen metning og medisiner. Så blodprøver. Etter litt frokost var det å gå på mølla for meg.

Fikk på sånn kjempefin maske som skulle måle oksygen opptaket mens jeg presset meg. Jeg klarte å gjennomføre testen helt og stolt av at jeg ga alt jeg hadde. Kom meg opp til 18/svært anstrengende på Borg skala og 8% stigning. Jeg har jo ikke lunger som funksjonsfriske. Og det kom tydelig frem selv om jeg gjorde det bra.

Det skjedde ikke noe mer i dag. Det var mulig for at jeg skulle katetriseres, men det blir nok fredag. Fikk litt sen middag. Orker ikke fiskegrateng så fikk alternativ middagen, kyllingboller med couscous i en litt spicy tomatsaus. Var godt, men full krangel med magen nå. Så ligger rett ut og ser i taket. Er det ikke et vakkert syn?

Satser på at det går fort over så natten blir bra. I morgen skal jeg på CT av magen og hjerte. Vet ikke helt når det blir. Det blir jo en sammensetningen av alle prøvene som er interessant. Fredag er det katetrisering via lysken. Gruer meg, men fårjo lokalbedøvelse og godsaker så jeg slapper av.

Håper dere alle har en super kveld.

– Katie

#hjertesvikt #hjertefeil #mentalhelse #angst #depresjon #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #sykehusliv

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg