Ernæring, forsone og Skutebrygga

Hey

I dag var enda en tur til Oslo og Rikshospitalet, men i dag var det ikke på GUCH poliklinikken, men på Klinisk Ernæringspoliklinikk og samtale med en ernæringsfysiolog  (det så deg kanskje selv). Ettersom jeg nå skal fokusere på det jeg kan gjøre noe med i stedet for det jeg ikke kan noe med i forhold til å holde meg i så god form som mulig de neste årene (spesielt de tre første), er mat og vekt en del “av kaka”. Derfor ble en henvisning til en klinisk ernæringsfysiolog sendt. Jeg skulle egentlig ha tilsyn da jeg var innlagt, men det ble ikke noe av ettersom jeg ble utsatt for mange andre undersøkelser, hvor noen var i tøffeste laget.


Hun jeg var i møte med var kjempe hyggelig, men det var jo egentlig ikke noe nytt å lære. Hun registrerte en “vanlig” dag i spisemønster og mat. Problemet mitt er at jeg har lavt energibehov fordi jeg ikke er i noe særlig aktivitet. Men det er spillerom så skal virkelig gjøre mitt beste så får vi se om det gir resultater. Jeg skal tilbake i august og det hadde vært veldig fint om jeg kunne gått ned noe.

I dag har jeg hatt en del smerter i høyre legg så det var veldig deilig å kunne dra rett på fotsoneterapi. Jeg har nok “betalt dyrt” i form av smerter etter lørdag kveld. Så mange timer, utendørs med bena hengende ned. 

Etter at jeg var ferdig møtte jeg min kjære og vi tok en matbit på Skutebrygga. Nå som solen endelig tittet frem så var jo det veldig kos.


Resten av ettermiddagen og kvelden har jeg vært hjemme. Jeg sovnet da jeg kom hjem og sov som en stein. Vært mye i det siste så skal bli godt med en rolig dag hjemme imorgen. 

– Katie

#hjertesvikt #hjertefeil #medfødthjertefeil #skjultsykdom #vmh #guch #organdonasjon #sjekkdeg #shoutout #sija #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #mentalhelse #angst #depresjon #trening #puls #vektnedgang #ernæring #drammen #norge #ous #rikshospitalet 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg