Potte tett

Hey

Det er mandag og startenpå en ny uke. Jeg er fortsatt i Tromsø og har hatt en veldig koselig helg her med Stine og hennes fineste familie. Har desverre også kjent at jeg har hanglet litt siden fredag. Med hodepine, tette bihuler, hovne mandler, sår hals og vondt i ørene. Da jeg kom tilbake til Eidkjosen og leiligheten til Stine igår lå jeg rett ut på sofaen og hakket tenner mens jeg gikk inn og ut av søvn. Var knall blå og helt ferdig. Stine pakket meg inn i to ullpledd og ble liggende i tre timer.

Natten i natt har ikke vært noe særlig  å skrive hjem om. Var våken flere ganger med svelge smerter og neseblod. Takket være marevanen (blodfortynnende) følte jeg nesten at jeg måtte ha blodoverføring etterpå. Da jeg våknet på morgenen i dag ringte jeg legevakten i Tromsø og fikk en time der klokken 10.00. Stine og Christer dro på jobb og skole, men snille mammaen til Stine, Inger, kom og hentet meg og kjørte meg til legevakten. Jeg pakket meg inn og dro avgårde.

Jeg er alltid litt nervøs når jeg møter nye leger som ikke kjenner meg og min situasjon, for den er såpass kompleks. Men hun var ei utrolig koselig lege som, etter å ha fått et kortfattet sammendrag om min bakgrunn og problemene nå, tok situasjonen alvorlig og brukte god tid på å undersøke meg. Hun ringte ned til Rikshospitalet og sammen med de og meg, bestemte vi at reisen hjem i kveld skulle utsettes. Heldigvis kan jeg få bli her hos Stine noen dager til uten problem. Legen ville først legge meg inn, men siden jeg bodde privat og ikke var langt unna UNN (Universitetssykehuset Nord Norge), var det helt ok at jeg dro hjem til Stine. Inger kjørte meg hjem igjen, via Boots apotek, og vel hjemme sovnet jeg tvert på sofaen i to timer.

Jeg er litt spent på hvor lenge jeg må bli her oppe i Tromsø. Jeg styrer det litt selv selvfølgelig, men så lenge jeg er så tett, har vondt og hangler, blir det sikkert et par dager. Kanskje jeg får med meg 17 mai her oppe. I dag kom Toivo hjem igjen så hadde vært godt å være i Sande med guttene mine.

Nå skal jeg tilbake til sofaen. Vi hørs!

– Katie

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

#hjertefeil #hjertesvikt #medfødthjertefeil #vmh #organdonasjon #angst #mentalhelse #depresjon #kronisksyk #shoutout #sidetforåblidet #sjekkdeg #sija #tromsø #unn #universitetssykehusetnordnorge #sas #godevenner #stuckintromsø #arcticlife #vierjekta #kvaløya #eidkjosen #ikkeplanlagt

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg