Hey

Da var helgen over. På lørdag var det min gode venninne, Cecilie, sin bursdag og det var super moro. Masse hyggelige jenter, FRIENDS tema fest som var så gjennomført som bare Cecilie får til og masse god mat og kake. Hun hadde til og med laget en FRIENDS quiz, en quiz jeg på ingen måte hadde planer om å tape…..og det gjorde jeg ikke heller.

Jeg kjørte hjem etter festen. Er fortsatt sliten etter uken med utredning på Rikshospitalet. Toivo har jobbet hele helgen og dro tidlig på jobb i går, så jeg var hjemme alene med Arne og Otto. Det ble en stille og rolig søndag med gutta, men da Toivo kom hjem fikk jeg overtalt han til en kinotur. Vi tok en liten spontan datenight og det var godt å sitte inne i en kinosal, i mørket med min kjære og se en komedie og le litt. Flykte litt fra alle de alvorlige tankene som fyker rundt i hodet i påvente av telefonen som skal komme. Det var nesten ingen andre i kinosalen så følte vi hadde den for oss selv.

I dag dro Toivo og jeg inn og møtte mamma og pappa på Espresso House på Gulskogen for en kaffe. De reiser til Worthing på onsdag så det var godt å se de før de drar. Jeg har lest litt i boken jeg fikk på Rikshospitalet om det å få et nytt hjerte, men det er ganske overveldende og mye å ta inn. Dette har kommet litt brått på siden jeg hele tiden har vært mentalt forberedt på å vente ut karantenetiden. Jeg er jo selvfølgelig utrolig takknemlig for at det skjer nå, men det blir litt for mange tanker om dagen. Føler meg litt mellom barken og veden. Jeg er takknemlig, men kjemperedd.

Nå i dag snakket jeg med ei av GUCH kontaktsykepleierene på Riksen. Jeg ringte for å høre om VRE virus prøven jeg tok forrige mandag var positiv eller negativ. Den var negativ og det var jo det vi alle trodde. Det var jo frykten for det som satte meg i isolasjon de siste dagene jeg var på sykehuset. Men selv om det var grunnen for at jeg ringte, snakket vi selvfølgelig også om utredelsen og en eventuell transplantasjon i fremtiden. Nå må jeg bare grave dypt etter tålmodigheten min til jeg får telefon enten i morgen ettermiddag eller onsdag formiddag med beskjed om jeg får stå på listen eller ikke.

Jeg håper dere alle har en strålende kveld og at dere nyter at våren virkelig begynner å vise seg frem!!

– Katie

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg