3 strikes and I’m OUT

Var vel ikke verdens beste søvn i natt med den helvetes oksygenslangen på slep, men jeg gjennomførte. Hadde ikke time på Drammen sykehus før klokken 13.00 i dag, men dro hjemmefra tidlig. Stoppet langs Drammenselva og tok noen bilder og nøt en vakker dag

Været i dag var jo helt fantastisk. Resten av dagen har ikke vært veldig fantastisk. Kom opp på sykehuset og de var klar for meg. Klar for å ta blodgassen. Det er et stikk i en arteries, ikke en vene. Blir litt dypere, kan fort komme borti nerver og gjøre vondt. Sist jeg var innlagt på sykehuset, traff de blink begge gangene, men i dag, ble det bom .

Strike 1, var vond, men jeg blir mer oppgitt når det blir bom. Det var jo vondt også, men jeg må jo la de prøve en gang til. Da fikk de en sykepleier fra akuttmottaket til å komme med et liteultralyd apparat. Men det ble bom 2 gitt. Og denne gangen var det utrolig vondt, men strålesmerter nedover armen. Da kom tårene. Mest av oppgitthet, men og av smerte. Da anestesilegene var opptatt og ikke kunne komme, kom legen som hadde bestilt prøven. Kjempe dyktig lege, som traff da hun prøvde for noen uker siden. Hun ba om å få prøve en gang til og etter bom 3, endte jeg med å si stopp. Ble en del ukontrollert gråting i bilen.

Sovnet tvert da jeg kom hjem. Ble helt utmattet av det. Etter samtale med legen, ble vi enige om å droppe prøven så lenge jeg ikke brukte oksygen på natten. Jeg føler ikke behovet for det heller nå, så det er greit. Hadde jeg hatt behov for oksygen på natten måtte de tatt prøven for å se hvor mye co2 jeg puster ut. Puster man ikke ut nok, kan man jo i verste fall ikke våkne i det hele tatt. …. nei takk!!

Nå har jeg spist noen pannekaker, flyktet til New York med FRIENDS og tatt 2 stesolid (beroligende).

Så vi snakkes!

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg