Alternativ terapi – Akvarell terapi funker

Måtte tidlig opp i dag for å få tatt nye blodprøver på Drammen sykehus. Jeg har hatt litt problemer med å få stabilisert den ene imunsupressive medisinen jeg tar. Medisinen heter Sandimun og den lukter seriøst helt forjævlig når jeg tar den ut av forpakningen. Hvorfor kan de ikke lage medisiner som lukter/smaker bedre? Sikkert sånn at barn ikke skal tro det er godteri ellet noe.

Anyway, dro avgårde litt før ni ettersom blodprøvene må tas før morgen dosen min med medisinene mine. Og imunsupressive medisiner skal tas til samme tid, omtrentlig, hver dag.

Heldigvis var det bare en foran meg i køen så jeg kom fort inn. Jeg gruer meg aldri til å ta blodprøvene, men jeg kan godt innrømme at jeg var litt mer på vakt i dag. Etter fiasko episoden sist uke var jeg ikke veldig keen på samme bioingeniør i dag. Da det pep på mitt nummer og jeg gikk inn, fikk jeg faktisk først øye på hun jeg fikk litt problemer med sist, men hun hadde en annen pasient hos seg, så flaks for meg fikk jeg gå til den andre jenta som satt der. Hun husket meg fra da jeg inneligggende på Medisin 1 (hjerte sengeposten). Blodprøven i dag gikk kjempebra og jeg hadde nesten lyst til å kommentere det høyt overfor hun på andre siden av skilleveggen, men jeg tok meg sammen. Jeg hadde ikke noe avtale/time, så jeg dro rett hjem.

Fikk i meg en digg lunch og noen timer med maling igjen. Har fått lagen noen flere bilder og er ganske fornøyd. Blir som en terapi. Da Toivo kom hjem fikk jeg høre av han at min gode psykolog, Niels, er gått bort. Jeg sendte han en email i våres og nå skjønner jeg jo hvorfor jeg aldri fikk noe svar. Jeg ble så satt ut. Jeg har gått til Niels i snart 10 år, han kjenner meg noķ bedre enn de fleste og jeg så virkelig frem til å se han igjen og starte opp samtalene våre igjen etter hjertetransplantasjonen.

Resten av dagen i dag har jeg gått rundt i en sky. Bare veldig veldig trist. Han var jo ikke så gammel heller.

Nå er det kveld. I morgen skal jeg til mamma for å male litt med henne, min gudmor og ei venninne av mamma. Litt lunch også. Pluss at jeg skal møte Marcus for å levere en bag han ikke tok med da han flyttet ut og til studier og studentliv i Oslo. Ganske så vemodig å se han dra i går, men jeg er jo stolt av han og syntes det er superkult alt det som ligger foran han. Fikk ikke kjøre han til Oslo, det skulle han gjøre selv med en venn. Så fikk bare kjøre han til togstasjonen her i Sande. Men, Toivo og jeg tar det vik kan få vi!!

Vi snakkes

– Katie

#medfødthjertefeil #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #trening #hjertetransplantasjon #transplantasjon #rikshospitalet #vmh #guch #medisiner #drammensykehus #alternativterapi #terapi #akvarellmaling #lovemyhobby #watercolour #akvarell #organdonasjon #levelivet #familieliv #sandeivestfold #shoutout #sija #sjekkdeg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg