Bæ-bu, bæ-bu

Hey

Så her sitter jeg igjen da….på akuttmottaket på Drammen sykehus etter årets syvende (tror jeg) ambulansetur. Fant forresten ut i kveld at det er fem ambulanse medarbeidere stasjonert i Holmestrand og de har alle vært hjemme hos meg en eller to ganger. Det var dagens “fun-fact”.

De er alltid hyggelig når de kommer, de lytter og de tar noen få undersøkelser. Med meg tar de ALLTID en EKG. Det er for å sjekke hjerterytmen min og om det er noe unormalt ved den. På akuttmottaket i Drammen føler jeg at jeg blir godt gjenkjent av damene i skranken. Jeg innser jo at det ikke er så rart. 

Å sette inn en nål er ingen enkel sak på meg med så små og nesten usynlige årer. Men i dag gikk det på tredje forsøk. Da må man bare kjappe seg og bandasjer så den holder seg der.

Det er jo ikke rukket å gå to hele uker siden jeg ble skrevet ut sist. I den tiden har jeg opplevd kanskje fire smerte anfall. Kjenner det starter i korsryggen og beveger seg oppover ryggen og musklene på hver side av ryggsøylen gir meg en følelse av at de brenner. Jeg blir kvalm og får kramper i magen før jeg føler at brystkassen nesten komprimeres. Jeg har egentlig ikke vært noe redd for at det skal være noe med hjerte, men vanligvis har har disse smerte anfallene gått over av seg selv etter 15-20 minutter, men i kveld ville det ikke gi seg. Så da etter 40 min ble det en telefon til 113 og AMK. 10 min senere var de hos meg og nå sitter jeg her da. 

Fått litt intravenøs smertestillende og venter på å få komme på medisin 1. Det er der alle hjerte pasienter havner. Det er jo forsåvidt ikke sikkert at jeg havner der, men det er der jeg har åpen retur.

Prøver med et lite smil og slenger på et filter så jeg ikke skremmer dere

Tenker at jeg avslutter nå…kjenner jeg begynner å henge litt med hodet. Noe søvn blir det neppe enda med den forferdelige flombelysningen som er her. På toppen av det er det også Drammen Elvefestival denne helgen og der merker man her på akuttmottaket. Får håpe noe av alkoholen de har inntatt demper noe av smertene de opplever. Hei – hurra for 6 manns rom!!

– Katie

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg