Barndomsminner og aksept

Hey

Det finnes virkelig få ting som er så deilig som når jeg innser at snøen mest sansynlig ikke kommer tilbake før neste vinter, gresset blir liksom litt grønnere for hver dag og solen kommer mere og mere frem fra bak skyene som stort sett har dominert himmelen de siste månedene. 

Utsikten vår er utrolig fin og ettersom det er dyrket mark, vil det heller ikke komme noe nye bygg eller boliger foran oss. På sommeren kan vi se helt ned til Sandebukta. Det er jo ikke akkurat så langt å gå hvis man vil bade.

I går tok Toivo og jeg en tur i butikken ettersom det er stort sett det man får lov til om dagen. Det å vandre rundt, litt på måfå, bare for å få dagen til å gå er jo nesten blitt den nye hobbyen min etter akvarellmaling og strikking.

I dag dro Toivo og jeg til Asker for å dra på Iceland. Det er en engelsk butikk som selger masse forskjellige engelske godsaker og mat som minner meg om da jeg tilbragte sommeren hos mormor, Nanny, i sørengland som barn. Etter at mamma fortalte meg i går at Iceland hadde fått inn Cadbury’s Cream Eggs, var ikke beslutningen om å ta en tur vanskelig å ta. Ettersom de blir så fort utsolgt, var det bare å hive seg rundt.

Det aller beste jeg vet er eggene, men måtte ta med meg Flakes, for det minner meg om da jeg spiste softis med en flake i på Worthing Pier, og jeg tok med shortbread fordi det er kjempegodt.

Sitter nå og ser på en film som heter “Last Christmas”, men den handler ikke så mye om jul. Mer om et tilfeldig møte mellom en jente og en gutt og i et stille øyeblikk forteller hun at hun er hjertetransplantert….. utrolig vakker film…… at hun klarte å sette ord på sine følelser som faktisk var ganske like mine….sterkt! Og da hun skjønner at han faktisk ikke eksisterer, men er hennes donor som er kommet til henne for å få henne til å akseptere det nye hjerte som hun har slitt med å takle ❤

 

Tanker om at man liksom bare skal være frisk etterpå uten at man må igjennom terapi, trening og tilpasning.

Vakker film ❤

Natta folkens

– Katie

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

4 kommentarer
    1. Keep writing your blogg Katie. Can you get access to what you have written previously? It would make a great basis for your book. 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg