Boller og kos

Hey

Da var klokken bikket midnatt og selv om smerten i ryggen har plaget meg i hele dag, har det vært en veldig koselig fastelavens søndag med besøk og bollespising. Mer eller mindre hele formiddagen gikk med til rydding, vaske over badet og støvtørking. Det er aktivitet som drenerer meg for energi og påfører meg ganske mye smerter.

 

Jeg er veldig heldig som har fått innvilget hjemmehjelp 1 time og 15 minutter annen hver uke. Hun kommer for å hjelpe meg med husvask. På en time og et kvarter rekker hun å vaske badet, gulvene på stuen med åpen kjøkkenløsning, gangen, badet og soverommet nede. Hun rekker også å vaske trappen. Dersom jeg trenger det, skifter hun også på sengen vår nede. Andre etasje bruker vi nesten ikke så der går hun ikke. Det hadde hun ikke hatt tid til heller. Jeg er veldig glad for at jeg får den hjelpen selv om det koster litt. Det å ha et fint hjem har jo så definitivt noe med selvfølelsen å gjøre og jeg legger ikke skjul på at jeg sliter med å klare så mye husrengjøring som jeg kanskje selv ønsker. Ettersom min kjære nå sliter med sin egen rygg og ikke er i stand til å hjelpe så mye som han selv kanskje skulle ønske, og han bidrar masse, er det godt å vite at hjemmehjelpen kommer annen hver mandag.

Anyways, klokken 15, nesten på slaget kom Kamilla, Alf-Egil og jentene, Mia, Celina og Linnea på fastelavensboller. Etter at bollene ble spist tok de med seg Otto bort til Sande sentrum hvor de gikk på tur med han.

Etter blogginnlegget jeg skrev i går om at jeg hadde brukt Ida Gran Jansens fastelavensbolle oppskrift ettersom favotitt oppskriften til farmors boller for lengst nok var forduftet, fikk jeg en melding av mamma på WhatsApp i dag, med bilde av nettopp farmor sin oppskrift hun hadde i en oppskriftsbok. Så den får jeg gyve løs på neste gang jeg skal bake boller.

Nå har jeg bakt boller tre ganger siden nyttår så nå tror jeg det blir en stund til neste gang. Tror jeg skal lage makroner igjen snart. Har noen ideer til noen påskemakroner.

Håper alle har hatt en kjempefin fastelavens søndag.

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg