Dachshund & fois gras

I dag var jeg egentlig ganske klar for å finne på noe. Dagen i går gikk jo med til å virkelig slappe av hjemme i “kose-klær” og ikke gjøre stort enn å ta livet helt med ro……kanskje male et bilde eller researche til bildene jeg skal illustrere til en barnebok/familiebok.

Men da jeg sto opp i dag var jeg i ganske mye smerter og klærne fra i går lå liksom så lett tilgjengelig ved sengen min….. eneste forskjellen i dag, var at jeg fikk på meg en bh. Den droppet jeg lett i går. Med relativt nye arr og nye arr som ligger over gamle arr, akkurat der bh-stroppen går, kan det ble ganske vondt noen ganger. Når det gnager på arret. Jeg husker før hjertetransplantasjonen, pleide jeg å få enten min søster til å ta med små plastre fra Frankrike eller min svigerfar til å ta med fra Spania. De er jo så utrolig dyre her i Norge og jeg brukte en om dagen som beskyttelse på arret. Har ikke brukt plaster der nå, men det kommer vel en dag når det blir hverdagen igjen. Og hvis du mot formodning skulle lure, ja så får jeg gnagsår uansett hvilken bh jeg bruker. Nok om det.

Kom meg opp tidlig, men sovnet igjen tvert da jeg traff sofaen. Fikk i meg litt frokost og morgen medisinene mine og ble sittende å se på “Hawaii 5.0”. Malte faktisk et bilde jeg allerede hadde sett på pintrest. Minnet meg om Hawaii. Apropo Hawaii, så holder den lekre Hawaiirosen min seg så bra. Har lest meg opp og forhørt meg med både mamma og Mester Grønn om hvordan den skal passes på. Tomatplanten min har begynt å høste små tomater, så nå er det bare å holde Toivo unna, så andre kan få smake.

Satt meg ned ved spisestua med malesakene mine og begynte å male.  Har malt noen bilder av dachser i det siste. De er alle black&tan og korthårede som Mack. Kanskje det er min måte å ta med han videre i livet på. Selv om jeg har verdens fineste amerikanske cocker spaniel i Otto, savner jeg jo Mack noe veldig. Jeg er faktisk ganske så fornøyd med bildene. Er ikke alltid fornøyd. Hvilken kunstner er det da? Ikke at jeg skal påberope meg den tittelen nå eller i nærmeste fremtid. Hva syns du om bildene?

Nå er det kveld. Toivo, Stine og jeg har nå stotkost oss med litt kjeks og vin, litt gåselever og Sauternes vin. Det er noe av det beste jeg vet, men spiser det maks en gang i året. Da blir det ekstra kos.

Håper dere har en super kveld.

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg