De fire årstider

Heisann sveisann

Det er torsdag 20 mai og sommeren nærmer seg med stormskritt. Jeg har alltid vært glad i alle fire årstider og jeg er så takknemlig for at jeg bor i et land med de alle. Nå er det sommer snart og det er den årstiden de “fleste” lengter mest etter. Ikke misforstå, jeg elsker sommeren, men jeg tror kanskje jeg liker vår og høst bedre. Jeg har funnet ut at det må komme litt av at jeg har levd som hjertesyk.

Som barn kunne vinterene bli skikkelig kalde og jeg kan huske at jeg måtte sitte inne mens vennene mine som lekte ute i snøen. Det var definitivt ingen höydare. Sommeren var jo mye enklere selvfølgelig, for Oslo ble jo aldri dustete varmt som regel. Men når det ble varmt…. da ble jeg jo så slapp og trøtt. Og hvis jeg ble med vennene mine for å bade, enten i Bogstadvannet eller på Frognerbadet, var jo ofte vannet fortsatt så kaldt at både leppene og neglene mine ble blå.
For meg representerer våren starten på noe nytt. Det er noe spennende som skal skje, jeg har bursdag, det yrer og mennenskene rundt deg smiler. På høsten er naturen vakrere enn noen annen årstid, maten blir gode og varme retter som ikke kan beskrives som annet enn “comfort-food” eller “feelgood-food”.

Hva syns du? Hva er din favoritt årstid?

Nå skal jeg jobbe litt videre med illustrasjonene til barneboken. Snart ferdig nå. Sjekk gjerne ut min amatør kunstner side på Facebook og Instagam.

https://www.instagram.com/katiegreetart

https://www.facebook.com/katiegreetart

Håper dere har en kjempefin dag og jeg håper du nyter årstiden der du er!

– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg