En deilig varm sommerdag

Hey

Beholdt masken på noen timer i natt, selv om det ikke var like lenge som natten før. Jeg tenker det er en god ting at masken er på noe i stedet for ikke i det hele tatt. Dessuten er det sykt varmt å ligge med den masken på om natten nå som det er så varmt.

Satt ute sammen med Toivo og spiste en rolig og god frokost på morningen. Det var utrolig godt å sitte ute. Otto var selvfølgelig også med ut og vi koste oss alle mann. Å sitte der ute i 10 tiden, temperaturen er allerede godt over 20 varmegrader. Da jeg åpnet terrassedøren fikk jeg utrolig nok en liten følelse av Spania og når vi er i huset der nede. Urolig deilig at det er her i Norge.

Etter maten gikk Toivo løs på å ordne en strømkabel under terrassen på inngangssiden, mens Otto og jeg gikk ut på terrassen. Først for å leke litt med søk. Det er jo alltid stas.

Det er ikke lenge vi orker å holde på ettersom det er så sinnsykt varmt om dagen. Og jeg var nødt for å få jobbet litt videre med et male prosjekt jeg holder på med. Det er så deilig å sitte der. Kjenne “sydenvarmen” og samtidig ha en stillegående vifte som gir en behagellig bris. Helt greit “hjemmekontor” det. Setter ordet i apostrof ettersom jeg ikke har et ekte hjemmekontor fordi nå har jeg jo ikke en jobb heller. Men må allikevel jobbe med dette spennende prosjektet og da er det jo digg  å ha et bra sted å sitte.

Etter litt jobb ble det en pølsepause på Dalen kiosk i Kobbervikdalen i Drammen.  Mens jeg ventet på at pølsen skulle bli ferdig plukket jeg noen blomster til utestuen. Jeg kan ikke ha så mye blomster inne på grunn av allergi.

Jeg klippet også av noen lavendelblomster  som jeg har hengt opp ute til tørk. Tenkte jeg kunne samle de sammen når de er tørre og legge de i en pose laget av en gammel strømpebukse. Da kan jeg ha posen som duftpose i klesskapet mitt. Lavendel lukter jo kjempegodt.

Dagen endte noe spontant tilbake i Drammen, først en liten tur på toget, så med Kamilla, Allf-Egil og jentene. Tanken på å dra hjem og lage middag i denne varmen var helt uaktuell. Så da ble det en enkel liten rett på Dynastiet kinesisk restaurant i Globusgården, mens de andre spiste is.

Det er aldri feil å tilbringe tid med disse jentene. Mye morro og glede. Utrolig glad i de og selv om det ikke er biologi i bilde er jeg definitivt tanten deres.

Nå er det natta etter kveldens samtale med den fineste venninnen, Stine. Fy som jeg gleder meg til å se, le, skravle, shoppe, drikke litt Prosecco og bare kose oss med henne når de kommer neste uke.

Natta

– Katie

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

http://www.instagram.com/katietoivonen

http://www.instagram.com/katiesaquarell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg