En liten Norgesferie

Hey

Innser selvfølgelig at jeg er altfor dårlig til å skrive innlegg her på en litt mere fast plan. Jeg kaan skribe innlegg flere dager på rad, men så kan det gå flere dager, om ikke ett par eller tre uker. Skal ikke akkurat fokusere på det, men det har vært en stund siden sist. Det er ikke fodi jeg har vært syk og innlagt på sykehus igjen eller noe annet alvorlig. Jeg har, mellom min fantasfiske hobby med akvarellmaling, timer på forskjellige avdeliger på Drammen sykehus og familiebesøk fra Tromsø, har jeg ikke satt meg ned og tatt tiden til å skrive. Jeg har heller fokusert mere på å dele av min hverdag på instagram, http://www.instagram.com/katietoivonen. Ettersom jeg maler mine bilder med akvarell, har jeg lagt mye ut på min egen akvarell instagram side, http://www.instagram.com/katiesaquarell. Sjekk de gjerne ut.

Har den siste tiden fått litt dilla på å male fugler, og gjerne da litt tropiske fugler som macaw papegøyer, toucan eller flamingo. Derfor var det stas å se de i Kristiansand dyrepark for et par dager siden da jeg var der. Har jo tatt masse bilder av dyr jeg skal prøve meg på etter hvert.

I dag har jeg malt min første tiger etter et bilde som Stine tok i parken. Det var ikke så lett og derfor er det god lære. Selv om jeg avsluttet kanskje litt tidlig, ble jeg ganske fornøyd. Tror kanskje jeg hadde ødelagt det om jeg hadde gått med mer farfe eller vann. Hva syns du?

I går kom vi hjem fra en kjempefin tur til Kristiansand. Stine og Christer hadde ikke vært i Kristiansand eller i Dyreparken før så vi dro ned. Hadde booket oss inn på det nyoppussede Thon Hotell Norge som lå midt i byen, ved gågata Markensgate, som er full av butikker og restauranter. Hotellet var superfint, men rommene var ganske minimalistiske. Jeg er helt med på å ha et rom hvor det ikke er fult av stæsj, men i et handicap rom som vi hadde, hadde det vært ok med et håndtak å holde seg i når man dusjer. Men Kristiansand leverte. Mye god mat, bra butikker. Jeg fikk utrolig nok shoppet litt for første gang på 1½ år. Det kjentes godt. Fant en av favorittbutikkene mine, Upstairs,  sin flaggbutikk, i Markens gate.

Måtte gi opp å skrive dette blogginnlegget i natt. Litt for ambisiøst å begynne på det klokken halv tre på natten. Nå har jo dagen kommet seg godt i gang og jeg sitter forsatt i “kose-klærne” mine. Dagen blir jo litt borte når man lever litt på “måfå”. Når man ikke vet hva man skal finne på.

I dag startet jeg dagen med å male litt igjen. Da kan jeg trekke meg litt tilbake og virkelig holde på med noe jeg vil gjøre. Noen bilder jeg maler sveiper jeg over med farger og vann, mens andre bruker jeg tid og gjør det nøye. Noe som er krevende når man holder på med akvarell for da får man vann inn i “spill” også som man må forholde seg til. Jeg ble i hvert fall ferdig, tror jeg, med bilde av dachsen forfra. Jeg har ikke signert den enda og i mitt hodet er den da heller ikke ferdig før det er gjort.

Er veldig fornøyd med den og tenker at jeg kanskje ødelegger den om jeg gjør noe mer….. Denne vil også være til salgs. Vurderer å lage meg en Etzy konto og selge der…..Vi får se.

Nå skal jeg skifte ut av disse “kose-klærne” mine og ta en kjøretur. Se om vi ikke kan få noe ut av denne fine dagen. Vi har jo tross alt sol også.

Vi snakkes

– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg