En rolig quizzy dag

Hei

Etter noen dager nå med noe høyere aktivitetsnivå enn jeg er vant til, med turer til Oslo, noe shopping, ut og spise og møte folk, var det godt med en “hjemmedag” på onsdag. Da Toivo tok med seg Stine og Christer til Holmestrand og for å jakte etter en fin plass å bade, fikk jeg huset alene med Otto.

Etter en halvtime sløvings med Otto på sofaen, brettet jeg noe tøy som hengte på stativet på stua. Det henger som regel ute, men værgudene har ikke akkurat vært så snille i det siste. Jeg snudde tv’en ut mot spisestuen,  satt på favorittserien om dagen og satt med til å male litt.

Hadde vel bare malt et par penselstrøk da jeg merket at det vibrerte fire ganger i mobilen, noe som 99% av gangene følges opp med at koden på inngangsdøren tastes inn og døren åpnes. Inn kommer Christer, “det regnet, så vi kom hjem”. Selv om jeg hadde hørt noe drypp på taket hadde jeg håpet, mest for de, men innrømmer også litt for meg, at det skulle gå over….

På onsdager er det quiz på Stasjonsgården her i Sande. Det er lenge siden vi har vært på noe quiz nå. Først fordi jeg var så lenge på sykehus og så med Covid-19. Men i går kveld våget vi oss bort. Christer ville ikke være med, så han fikk være hjemme med ansvaret for Otto. Stine, Toivo og jeg dro bort. Det var ikke like mange der på grunn av både fellesferien og Covid-19,  men det var nok til at det ble noen lag. Vi gjorde det vel sånn “midt på treet”. 28 av 40 var vel ok, men ingen førsteplass for å si det sånn!

I går fikk Christer endelig bade på Gilhusodden i Lier. På en liten badeplass, men veldig få andre, men med Stine selvfølgelig. Mens Toivo og jeg stakk på CC senteret ikke langt unna for å møte vår tidligere nabo fra da vi hadde campingvogn på Skallevold Camping i Tønsberg. Jeg har nå ikke sett Svein på kanskje seks-syv år, så det var utrolig koselig. Vi fikk også hilse på hans gode venninne som var veldig hyggelig.

Vi snakkes

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg