En solskinnsdag i ferien vår

Hey

En ny solskinnsdag med deilig blå himmel og en stor fin sol. Jeg så på værmeldingen i går at det skulle bli en ganske så varm dag. Planen min for dagen var at jeg skulle fortsette med akvarellmalingen min etter at mamma var her i går og skulle lære meg noen tips og triks.

Fikk gjort litt, og brukt mammas gamle miksebrett som jeg fikk i går, før Toivo spurte om jeg ville bli med til Hof og se på radiostyrte biler i race på en bane der ute. Han har jo begynt med radiostyrte biler og selv om det kanskje ikke er min favoritt greie å se på, syns jeg det er viktig og hyggelig å være med han og vise at man bryr seg.

Etter en liten stund på Hof var jo planen egentlig å kjøre hjemover igjen,  men i stedet foreslo Toivo at vi skulle dra til Eidsfoss. En liten plass, med bystatus, som ligger vakkert nede ved innsjøen Eikeren. Jeg har jo kjørt forbi flere ganger, men aldri stoppet der. Det var kjempekoselig og det ble en superfin dag med Toivo.

Det var også en liten bod hvor ei dame viste frem akvarellmaleriene sine. De var kjempefine og kunstneren var veldig hyggelig. Jeg viste henne noen av mine bilder og hun ble imponert. Det var veldig morro og hun anbefalte meg å sjekke ut Drammen maleklubb, så det skal jeg. Det hadde jo vært drømmen en dag, å ha min egen utstilling/vernisage. Jeg anbefaler alle å ta en tur til Eidsfoss. Følte meg trygg i forhold til Covid-19 også. Og i dag er det überviktig!

Hjemme nå. Måtte ty til smertestillende etter å ha gått rundt i lille Eidsfoss. Spiste ett par brødskiver og sovnet på sofaen igjen med Otto og Toivo, og med favoritten om dagen, “Hawaii 5.0” på TV.

Nå skal jeg prøve å male litt før siste middag hjemme før Marcus flytter hjemmefra i morgen. Om ikke til sin egen hybel akkurat helt enda, så blir det hos ei han kjenner fra militæret i Oslo. Hovedstaden venter!!

Vi snakkes

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg