En uventet telefon

En ny hjemmedag i dag. Det var godt å våkne med Toivo. Han sover ofte på sofaen for at han ikke skal ødelegge min nattesøvn. Fikk brettet håndklene som var i maskinen, laget en shepards pie som vi skulle ha til middag og satt litt ute i solen og kastet leker med Arne og Otto. Skulle jeg finne noe overskudd, så må jeg bruke det fornuftig.

Etter å ha vært i møte på jobben, kom Toivo hjem igjen. Ettersom han skulle på jobb igjen nå i natt, ble det sofa på oss begge.

Så ringte telefonen……. når nummeret begynner på 2307#### så vet jeg at det er Rikshospitalet. I det jeg så det tenkte jeg at jeg kanskje skulle få komme på jerninfusjon litt før neste fredag. Men det var ikke derfor kardiologen ringte.

Etter samtale med transplantasjons teamet har de bestemt seg for å opphøre karantenetiden min. Jeg mistet nesten litt følelsen i armene mine og ble småkvalm da han sa det. Jeg hadde 1 år og 3 mnd igjen av karantenen og nå har jeg fått den tiden i gave. Om en måneds tid skal jeg på utredning og etter det, om jeg blir godkjent, kommer jeg på transplantasjons listen ganske raskt……what??? Et nytt hjerte liksom!!! Jeg må ta dette innover meg, men jeg er så takknemlig for denne telefonen. Selv om det blir en lang og tøff reise, så blir målet så bra!!

Etter den emosjonelle telefonen fra kardiologen, fikk jeg mamma på telefonen. I mai 2005 fikk jeg en liten pusekatt, Elle. På grunn av sykdommen min og allergien til Toivo har hun bodd hos mamma og pappa siden høsten 2005. I dag måtte hun avlives etter at hun har blitt dårligere den siste tiden. Utrolig trist og det blir rart at hun ikke er på Skøyen neste gang jeg skal dit.

Nå skal jeg snart legge meg. Mange tanker i hodet nå. Håper dere får en god natt.

– Katie

 

http://www.organdonasjon.no

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg