Er du fortsatt sønderknust?

Hey

Den berømmelige katta er definitivt ute av sekken, jeg flytter til Stockholm i slutten av sommeren og blir frem til jul. Det har vært snart 10 ufattelig jævlige måneder etter at Toivo døde i september i fjor. Huset skal jo overleveres til nye eiere om en uke i dag og jeg har, som nevnt tidligere, ikke vært mere usikker om min egen fremtid. Reiser på roadtrip til Stockholm i morgen for å se på leiligheten og møte gode venner. Det er første gang på veldig lenge at jeg faktisk gleder meg til noe.

Baggen er pakket

Etter flere kommentarer og hint om at jeg deler for mye om sorgen etter Toivo i sosiale medier, så skal jeg ikke harpe mye på det her heller, MEN, det å miste den personen du har valgt i livet, ditt livs kjærlighet, som du deler en lang fortid med og som du planlegger en fremtid med er så grunnleggende ødeleggende at du mister fullstendig fotfeste. Og midt oppi sorgen så må man forholde seg til en million andre ting…..nav, skatteetaten, begravelse byrå, nedgang i inntekt, usikkerhet og en haug med papirer og skjemaer. Du skal navigere deg gjennom en helt fremmed hverdag uten støtte fra den som har stått deg nærmest. Det går ikke an å forklare hvor jævlig dette er og man skal være utrolig takknemlig om man ikke vet hvordan det føles. Jeg har brukt sosiale medier som en del av sorg prosessen. Kanskje har det blitt litt mye til tider, men so what….. i alle sosiale plattformer har man mulighet til å “dempe” innlegg og kommentarer fra de man enten er “venner” med eller følger. Så til dere som mener det blir for mye : DEMP MEG! Jeg kommer ikke selv til å dempe meg. Jeg kommer til å snakke om Toivo så lenge jeg lever og takket være min donor så blir det mange flere år enn det jeg var spådd.

Det å kommentere innlegg med at jeg må “ta meg sammen” er så slag under beltestedet som man kan komme. Den kommentaren sendte meg i en nedadgående spiral og gråt, søvnløshet og total fortvilelse.

Når jeg pakker baggen for å flytte tar jeg med bilder av Toivo, aftershaven til Toivo og t-skjorten hans jeg har spart på…. Selvfølgelig gjør jeg det. Jeg er så takknemlig for alle hyggelig meldinger og kommentarer på Toivo sin Facebook minneside. Det betyr enormt.

Nå må jeg pakke videre for i morgen kjører jeg til Stockholm.

Husk å snakk med familien om dine ønsker om organdonasjon. Dette er viktig folkens.

http://www.organdonasjon.no

– Katie

2 kommentarer
    1. kjære deg…jeg vet hva du snakker om. det er helt forferdelig å miste sin elskede💔 det er ni år siden jeg ble alene og jeg kjenner på hva du opplever. ikke bry deg om de som snakker om hva du må gjøre,du må kjenne etter hva du selv trenger. og jeg tror du trenger å snakke,gråte,tenke,minnes mye mer så lenge du må. kjære deg lykke til videre I livet❤️

    2. Oh Katie. What a shame that one insensitive person caused you unhappiness. Nobody can know this sorrow unless they have experienced it. You are an incredibly brave person who has gone through so much before you lost Toivo and now his support. Do what is right for you and take no heed of negative comments. We love you. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg