Gikk som det måtte gå

Hey

Hadde en overraskende ok natt, selv med ei på rommet som snorket. Tok på meg oksygenet og ørepluggene og vips, så sov jeg. Da jeg våknet og fikk sjekket oksygenmetningen viste den at den var på 96%, så ikke dårlig, men ikke tipp topp.

Legen kom på visitt og konklusjonen på hva de tror, er at hjertesvikten sakte, men sikkert blir dårligere. Jeg har fortsatt karantene til mai 2020 før jeg kan komme på noe transplantasjons liste, så jeg må prøve å holde meg i så god form som mulig. Og jeg må balansere det hele med familieliv, sosialliv, medisiner og psyken. Man kan jo bli gal av mindre.

Enden på visa i dag var at jeg takket ja til en oksygenmaskin. Jeg hadde det hjemme for snart 7 år siden. Men jeg føler det som et lite slag i ansiktet. Å være 40 år med hjelpemidler er ikke noe gøy. Og alle der ute som tror det er for at jeg skal “slippe unna” noe, så gjør jeg ikke dette for stas. Det er helt sikkert. Det er med tungt (og dårlig) hjerte jeg bruker disse hjelpemidlene jeg får tilgang til. I håp om at jeg skal ha best mulig utgangspunkt når den dagen jeg må ha nytt hjerte kommer.

Min nye venn, oksygen maskinen, Turid.

Godt å være hjemme. Håper dere har en fin kveld, så snakkes vi snart.

– Katie

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #rikshospitalet #ous #vmh #guch #medisiner #drammensykehus #psykiskhelse #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel

1 kommentar
    1. Du må da ikke se på hjelpemidler som et nederlag! Det er jo midler til hjelp slik at du kan få et best mulig lv. Håper virkelig ingen tror du får utdelt hjelpemiddel fordi du selv ber om det og ønsker å slippe unna noe. Tror at visst det var noe du virkelig ønsker å slippe så er det et sykt hjerte og hjelpemidler.Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg