HC lugar & promenade dekk

Hey!

Hadde så store planer om å skrive et blogg innlegg mens jeg var på den lille turen min, men å sitte inne på lugaren min med nettbrettet ble jo ikke aktuelt. Når man også reiser med andre blir det jo også utrolig ufint.

Jeg er faktisk litt usikker på når jeg var ute på reise sist. Jeg har jo egentlig ganske så god hukommelse, men frustrerende nok, har jeg etter hjertetransplantasjonen mistet littav det. Veldig lite, men allikevel frustrerende. Mest går det utover korttids hukommelsen. Uansett, tror siste turen vår var til Paris i 2004. Så det var på høy tid med en ny tur. Og på grunn av den berømmelige pandemien vi alle lever under, og at det skulle være første turen siden operasjonen, la vi turen til Kiel med Color Line. Hverken Cecilie eller jeg hadde vært på de nye skipene. Det er jo ikke akkurat nye lenger, men jeg var sist på Kielfergen sommeren 2001 og Cecilie i 1997. Da var det MS Prinsesse Ragnhild.

MS PRINSESSE RAGNHILD

Så vi var jo begge ganske spente på dette skipet. Selv om vi begge hadde hørt mye om det, er det jo først ombord at man får de ordentlige inntrykkene. Vi hadde booket oss på MS Color Magic og vi seilte sist tirsdag, den 13.juli.

MS COLOR MAGIC

Da vi kom på terminalen i Oslo og skulle reise så gikk jeg til billettluken og fikk byttet lugar. Vi hadde oppgradert litt ettersom ingen av oss orker tanken på innvendig lugar. Jeg husker da jeg og noen venninner pleide, ganske så ofte, å reise med Stena Saga på sånne “booze cruise” at vi booket det billigste vi kom over. Nå kjenner jeg at jeg er blitt for voksen til det og jeg tror heller ikke jeg orker den klaustrofobiske følelsen man får når man åpner gardinene og ser rett i en vegg.

Så da jeg sto i billettluken fikk jeg booket om til en handicap lugar. De er jo ofte litt større, vi hadde et lite kjøleskap og vindu mot promenadegaten ombord. Handicap lugarene er ofte enklere å komme til med korte gangavstand til det meste. Det vet jeg ikke helt om var tilfelle her, men badet var større og den ene sengen var elektrisk og kunne styres i alle retninger med fjernkontroll. Ettersom jeg har tilbragt altfor mye tid i en sånn seng de siste årene, fikk Cecilie sove i den.

Jeg fikk den sengen man må brette ut fra veggen og ta av stroppene for å komme inn i…men det fungerte det også!

Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg