Hold pusten….og pust ut

Hey

Var super deilig å bare ligge å sløve i sengen i dag tidlig. Jeg våknet av at Elle mjauet intenst på utsiden av døren, så åpnet den så hun kunne komme inn. Lå i sengen og hørte på murringen hennes og trikken nede på Thune. Måtte komme meg opp for vaskedamen til mamma skulle komme og jeg skulle tilbake på Rikshospitalet til Toivo. Det var så godt å se han, snakke med han og se at alt var bra. Jeg hadde med noe brus og en liten pose M sjokolade fra kiosken ved hovedinngangen. Det er rart å være pårørende. Jeg er ikke helt vant til det. Etter en time inne med Toivo gikk jeg over broen til GUCH kontoret hvor jeg møtte kontaktsykepleieren Katrine. Det er alltid godt å snakke med henne og hun hadde litt tid. Fikk luftet meg litt, vi lo litt og skravlet. Gikk tilbake til Toivo som da hadde fått lov til å reise seg opp og komme seg ut av sengen. Vi gikk sammen bort til skranken på avdelingen, klemte og kysset hverandre før jeg dro videre.

Satte meg på 17 trikken nedover fra Rikshospitallet og ned til Jernbanetorget. Jeg er jo født og oppvokst i Oslo, og selv om jeg ikke har bodd her de siste 12 (snart 13) årene, vil jeg alltid føle meg som en Oslo-jente. Selv om jeg ofte er hos mamma og pappa, og nå også Hanne og jentene, er jeg jo aldri i sentrum ellers. Følte meg litt som en turist der jeg stod og tok bilder i byen.

Gikk inn på Oslo City og møtte Anja. Etter en formiddag hvor jeg har holdt pusten for hvordan alt skulle gå, var det godt å komme ned til byen, møte ei venninne og bare puste ut. Hadde ganske mye smerter i beina, så orket ikke gå mye inne på Oslo City. Jeg burde jo egentlig handlet litt julegaver, men en cocktail var rett og slett mer fristende. Dessuten var det så sinnsykt mye folk i byen at jeg ble nesten svimmel. Tror jeg tar julegavene på Gulskogen i Drammen en formiddag når de åpner og satse på at det ikke er altfor mange andre der samtidig.

Anja og jeg gikk over veien til TGI Fridays hvor vi tok en matbit og jeg slappet av med en veldig god Mojito. Den var kjempegod og det var deilig og senke skuldrene. Se på folk, skravle, spise og bare nyte livet med julelys hvor enn du så.

Det ble jo ikke akkurat veldig sent. Tok trikken hjem til mamma og pappa hvor jeg skal sove til i morgen. Slappet av på sofaen, tror faktisk jeg duppet av en liten stund…..kanskje det var den mojitoen….hehe. Ønsker dere alle en god natt og en fredlig og stressfri førjulstid. I morgen reiser vi hjem til Sande, og det skal bli veldig godt. Blir godt å se Marcus og kose med hundene igjen. Natta folkens.

 

– Katie

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg