Im going home

Hey

Morgenen i dag var ganske lik alle morgenene her på bruket. Halv ni ringte den automatiske tjenesten til Norsk Tipping, men vant ikke i dag heller. Tok medisinene mine kl 09.00 sharp. Viktig når man tar imunsupressive medisiner at de blir tatt på samme tidspunkt hver dag. Jeg tar de 09.00 og 21.00.

Sovnet etter at medisinen var tatt. Våknet først da fysio-Kjersti kom for å trene med meg. Nå går det jo så mye bedre, selv om smertene i venstre fot definitivt er der. Jeg føler meg sterkere og tryggere.

I halv to tiden kom Toivo for å besøke meg, men også for å være med på møtet som var satt opp kl 14.00 med leger, sykepleier og fysio. Det er nå blitt bestemt at jeg skal skrives ut førstkommende mandag. Toivo har jo vært en helt de siste ukene og ordnet med trygghetsalarm, rullator, dusjstol, toalettforhøyer og ordnet alt praktisk så jeg kan komme hjem. Jeg får hjemmesykepleier annenhver dag for sårskift, jeg får åpen retur dersom jeg blir dårlig, ortopeden skal ta et tilsyn og jeg må ta ultralyd av hjerte før jeg drar.

Etter møtet hentet Kjersti en rullator til meg og tok tilbake prekestolen. Det var mye enklere å gå med rullatoren. Så sammen med Kjersti (fordi hun hadde tid) gikk Toivo og jeg ned i kiosken for å kjøpe litt snacks, mat og brus.

Det kjennes ganske rart it at jeg skal skrives ut på mandag. Nå har jeg snart vært på Rikshospitalet og Drammen sykehus i tilsammen 10 måneder. Jeg gleder meg stort, men blir spennende. Da blir jeg jo etterlatt til meg selv. Det er jo ikke noe knapp å trykke på for å få hjelp, hjelp til mat eller medisiner. Men dette blir så bra. Skal endelig hjem til Toivo, Marcus og hundene.

Da bikker jeg i seng. I morgen kommer mamma og vi skal så smått begynne å pakke litt. Det hoper seg opp mye klær pg stæsj når man nærmer seg ett år på sykehus, så like greit å begynne nå.

God natt folkens

– Katie

http://www.organdonasjon.no

http://www.vmh.no

#hjertetransplantasjon #transplantasjon #rikshospitalet #vmh #guch #medisiner #drammensykehus #trening #puls #vektnedgang #ernæring #langvei #oksygen #sija #sjekkdeg #kreft

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg