Ja, så satt jeg her da

Hey

Sitter nå i tv-stuen/kjøkkenet på medisinsk observasjons post og ser “Kvelden før kvelden”. Det er jo et absolutt must å få med seg på lillejulaften. Det som kanskje ikke er mistet, er å se det her på sykehuset.

Som jeg har skrevet tidligere denne uken har jeg slitt en del med pusten. En rar smak på alt av drikke og mat. Jeg var jo på samtale på fredag hos hjertesvikt sykepleieren min her i Drammen og vi ble enige om at jeg skulle ta kontakt hvis jeg følte meg dårligere.  Da jeg våknet i går og følte at noen stod på brystet mitt og smerter i venstre arm bestemte jeg meg for å ringe etter ambulanse. De kom overraskende fort og de var super hyggelig. Etter en liten kjøretur var jeg her på Drammen sykehus igjen.

Hadde en ganske ok natt og følte meg litt bedre da jeg våknet. Så da legen kom på visitt følte jeg meg ganske positiv. Men røntgen bildene fra i går viste en del plauravæske (væsken som legger seg rundt lungene). Det gir jo en grei forklaring på hvorfor jeg føler at jeg noen ganger puster som om jeg gjør det via et sugerør. Tungt og lite oksygen inn. Jeg fikk ikke lov til å dra hjem i dag.  Nå ser det ut som at jeg kan få perm til å dra hjem og spise julemiddag i morgen. 

Så da sitter jeg her, i den kjedelige tv-stuen/kjøkkenet og ser TV. Jeg ønsker dere alle en riktig god jul. Nyt den.

– Katie 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg