Kom mai du skjønne milde

Hey igjen

Vært litt sløv igjen med blogg skriving. Det er blitt mai som overskriften hentyder til, men den kom jo ikke hverken skjønn eller mild, med et nytt dryss med snø på selve første mai. Men det er nå borte, det er blitt femte mai og det er ganske så pent ute selv om temperaturene lar vente på seg enda en stund til.

Hva har skjedd siden sist jeg skrev…..hm… jo, jeg har blitt ett år eldre. Hele 45 år!! På skjærtorsdag klarte mamma og falle overende og brekke lårbenet så etter en operasjon ble hun flyttet til Aker Sykehus på rehabilitering. Det var her hun var da jeg besøkte henne på bursdagen min. Var litt rart å dra på Aker sykehus, torsdag 20.april, akkurat 45 år siden jeg kom til verden. Jeg ble til og med født på en torsdag.

Mamma er oppe og trener seg sterk.
Aker Sykehus bygningen hvor jeg ble født 20.april.1978

Brukt mye av den siste tiden på min hobby, akvarell maling. Kjøpte litt nytt utstyr etter bursdagen min. Fikk litt penger i gave så kjøpte meg akvarell papir fra merket Arches. Er en verden av forskjell og male på enn de billigere alternativene. Men ettersom økonomien er som den er bruker jeg allikevel rimeligere alternativer til å øve meg på. Den siste uken har jeg jobbet med et lite oppdrag. Så da øver jeg meg på forskjellige elementer på papiret som er litt rimeligere mens det ferdige produktet/bilde maler jeg på Arches papiret.

Arches 300g kaldpresset akvarell papir

Det å holde på med akvarell malingen min gir meg en ro jeg aldri egentlig har kjent på. Det er så deilig å bare “rømme” inn i min egen verden med tanker blandet med farger. Kanskje litt klisjé, men det er sant. Har malt et par bilder av puber i London. Elsker detaljene rundt de.

The Earl of Essex pub og The Mayflower pub i London

3 juni skal Sande Kunstforening ha en utstilling for kunstnere i Sande, uansett hvem. Innlevering av verk, bilder eller skulpturer eller annen kunst, er 25.mai. Tenkte kanskje jeg skulle levere inn et par bilder. De garanterer at i hvert fall ett bilde blir hengt opp, fler om det er plass. Jeg føler jo, som sikkert alle andre, at jeg det har ikke er bra nok. Samtidig som jeg syns de bildene jeg velger er jo de jeg er mest fornøyd med og jeg vil jo at folk skal se de.

Den siste uken hadde jeg en oppfølgingstime på Smerteklinikken på Drammen sykehus. Jeg var jo der for over en måned siden og fikk utlevert noe som kalles tens aparat. Den sender små impulser inn i mulsklene der “plastrene” er festet. Jeg var kanskje ikke den “flinkeste eleven i klassen”, men fikk prøvde de ut litt og det funket ikke så bra på meg. Versatis plastrene jeg fikk til å ha ove fotbladet og tærne for å minske strålesmertene etter skadene etter transplantasjonen funker kjempebra så det fortsetter jeg med. Trener fortsatt hver fredag hos Tove på Tollbugata Fysioterapi i Drammen. Skal begynne med svømming nå fremover på Drammnensbadet. Ikke med noe klasse men på eget initiativ. Tror det kommer til å bli super bra!!

I dag har vært en litt rar dag. Det er fredag og godt er det. I morgen skal jeg til Oslo og min søsters Coronation party for å se at Kong Charles i england blir innsatt som konge. Så i dag bakte jeg noen scones for å ha med. Ble ikke så veldig vellykket og ettersom jeg ikke hadde gitt beskjed hadde Toivo spist av de før jeg hadde lagt de vekk….hehehehe!! Blir en tur på Bachstube på vei i morgen.

Håper alle får en strående helg.
Vi snakkes

– Katie

http://www.organdonasjon. no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg