Lag gode dager

For å stjele ordene til ei veldig god venninne, som ba meg lage meg en fin dag, så var det akkurat det jeg gjorde i dag. Det er lørdag og da skjer det ikke mye på sykehuset. Jeg våknet i åttetiden, ble tatt blodtrykk og vekt av før jeg fikk i meg en god frokost. Stresset ikke akkurat, men var en tur på badet, kledde på meg og dro avgårde. Det var godt å komme ut i frisk luft og i dag skulle jeg ta meg en tur til Hanne og jentene i Pilestredet Park. Det geniale er jo at trikken går dør til dør.




Turen tar jo ikke akkurat lang tid ned til byen og da jeg gikk av på Holbergs Plass stod Hanne der og ventet. Sammen gikk vi opp til jentene. Hanne hadde bakt en kake og det var deilig å bare sitte på sofaen hennes, snakke litt med jentene og kjenne at jeg var ute fra sykehuset litt. Det er litt merkelig å ligge på Rikshospitalet for jeg er jo ikke syk akkurat nå, samtidig som jeg så absolutt er det. Det er vanskelig å forklare, men det er sånn det føles.
Da vi var barn var noe av det beste jeg visste da Hanne børstet håret mitt. I dag fikk jeg henne til å flette det. Syns det ble kjempefint selv om jeg et lite øyeblikk tenkte at jeg kanskje var litt for gammel for sånne fletter, men so what!!


Etter noen timer i Pilestredet var jeg ganske sliten og dro tilbake. Jeg føler at jeg fulgte min gode venninnes råd om å lage meg en god dag. Og sammen med Hanne og jentene fikk jeg det til. Det er så luksus å ha de boende så nærme. De betyr så mye for meg.


Vel tilbake på sykehuset var jeg ganske sliten så jeg sovnet. Ble vekket av sykepleier Jonas som kom for å måle blodtrykk igjen og kom med kveldsmedisinene mine. Jeg fikk i meg litt mat og litt lørdagsgodt. Litt dumt at jeg sov på ettermiddagen, håper jeg får sove nå til natten. For i morgen kommer Toivo og Marcus og sammen med de skal jeg lage enda en god dag med middag hos mamma og pappa på Skøyen.

God natt folkens. Håper dere lager gode dager.

– Katie

http://www.organdonasjon.no

3 kommentarer
    1. Hei på du 🙂

      Nå har eg lest her hos deg ei stund og du er ganske enkelt enestående <3 Eg liker veldig godt å omgi meg med mennesker som gjøre det beste utav ting/situasjoner og ser positivt på livet tross alt det negative som det er nok av om man vil. Det at du er i den situasjonen du er og likevel lager deg fine dager og ser postivt på ting rører meg.

      Da eg ble syk(egentlig ødelagt under en operasjon da, men men) gikk det noen måneder i elendigheta før eg fant ut at OM eg skulle ha det bra i livet måtte eg begynne å være positiv på tross av situasjonen. Sakte men sikkert ble hverdagen så mye bedre. Eg visste at det var mye som gjensto av operasjoner og div, men likevel tok eg en dag av gangen, gjorde den fin slik at dagene tross alt ble gode 🙂 Nå etter 18 år lever eg fortsatt etter denne regelen. Joda, det er fortsatt dager som er helt pyton og alle positive tanker i verden får den ikkje god, men det positive da er jo at det fra da av egentlig bare kan bli bedre 🙂

      Håper alt går bra med deg fremover for verden trenger flere som deg, ja som makter å se det positive når det negative egentlig flommer over 🙂 Masse LYKKE TIL 🙂

      Klem Vibbedille 🙂

      1. Hei Vibbedille
        Tusen takk for en utrolig hyggelig kommentar. Det var stas å våkne til en sånn melding. Så godt at du også klarer å lage gode dager for deg selv i hverdagen. Det er jo veldig viktig og det gir energi. Det er så absolutt lov med dager som er pyton og man rett og slett ikke orker noenting. Og de dagene skal man få ha, jeg har mange av de, men de blir færre og færre. Nå som jeg står midt i utredningen til en transplantasjon må jeg jobbe ekstra hardt noen dager, men jeg ser positivt på fremtiden selv om jeg vet jeg har noen virkelig vanskelige dager og kanskje år foran meg. Jeg skal klare det. Fordi det rett og slett ikke er noe alternativ.
        Jeg ønsker deg en super søndag og alt godt. Klem fra meg 🙂 Katie

      2. Da var jeg forsiktig tilbake på bloggen. Det har tatt sin tid. Snart vært på sykehuset i snart 8 måneder i strekk. Målet er hjem til jul. Så følg gjerne med på bloggen om du vil. Katie ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg