Mandag med mening

Det kribler litt i magen nå som det begynner å gå opp for meg at jeg snart skal hjem. Jeg går ikke på antibiotika lenger nå som de gule stafylokokkene er borte. Blodprøvene mine er fine, jeg har god oksygenmetning selv når jeg ligger uten ekstra oksygen.

Jeg kjente godt at aktivitetsnivået var noe høyere i går enn vanlig da jeg våknet i dag. Men det er godt å være sliten når man vet hvorfor. Og i går var det så moro med hele familien.

Våknet da fysio, Kjersti, kom for å trene med meg. Jeg kom meg opp og fikk på meg klær og sko og sammen gikk vi ut i sykehus korridoren. Jeg gikk nesten helt ned til terrassen, men jeg må jo tilbake også, så viktig å ikke gå for langt. Etter operasjonen i våres har jeg fått noe som mistenkelig ser ut som en dropp-tå. Stortåen min på venstre fot henger uten at jeg klarer å løfte det, så viktig med sko, eller snubler jeg igjen.

Etter trening kom Toivo. Den aller beste personen i mitt liv. Når han kommer inn på rommet mitt, så synker skuldrene mine og i dag reiste jeg meg opp av sengen for å få en ordentlig klem og et skikkelig kyss. Forelskelses sommerfugler ved tanken på at jeg skal reise hjem til han og til vårt liv. Jeg kan ikke beskrive hvor takknemlig jeg er for alt han har gjort for meg, for familien og livet vårt mens jeg har vært på sykehuset. Han fortjener all kred og ære for det. Elsker deg Toivo.

I morgen klokken 14 skal Toivo og jeg i møte med overlegen, fysio, kontaktsykepleier og sykepleieren som er kommunekontakten på avdelingen. Møte blir om hjemreise og alt det praktiske rundt det. Blir vel noe snakk om rehabilitering som jeg kommer til å dra på utover våren. Uansett så går det rett vei.

Og nå går det rett vei i seng så vi snakkes

– Katie

http://www.vmh.no

http://www.organdonasjon.no

#vmh #guch #medisiner #drammensykehus #rikshospitalet #ous #hjertesvikt #hjertefeil #drammen #livmorkreft #sidetforåblidet #kreft #sjekkdeg #hjertetransplantasjon #transplantasjon #helse #trening #puls #vektnedgang #ernæring

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg