Mitt lille (STORE) hjertesukk

Hey

Det er blitt 13 november og jeg kom aldri så lang som å fortsette forrige innlegg dagen etter. Føler virkelig at det er mye som skjer nå fremover. Mere enn det pleier. Det er sikkert ikke det, men når jeg tenker at jeg lå på Drammen sykehus på denne tiden av året for 2 år siden og ifjor var vi vel alle stort sett hjemme for oss selv på grunn av Covid-19, så virker det bre mere. Nå får vi “lov” til mere og tillegg har jeg muligheten.

Julaften 2019 tilbragte jeg på Drammen sykehus. Toivo og svigerfar, Geir, kom og Toivo hadde med full julemiddag. Sykepleierene hadde dekket på og pyntet til jul og jeg hadde på nisselue min ☆♡

Ifjor var vi hjemme og hadde gleden av å feire med Marcus. Føler alltid at noe ikke stemmer de årene han ikke har feiret med oss. Men på grunn av strenge covid regler og smittefare, var det oss tre og det var egentlig ganske deilig.

Det er alltid Toivo som ager julemiddag. Dagen etter er det deilig julefrokost.

Det blir spennende å se hvordan det blir i år. Sånn som det ser ut nå, blir det vel bare toivo, meg og Otto go’gutten. Disney jul på TV blir det uansett. Ikke jul uten ❤

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til  skrive så mye om julen, men jaja!! Er jo faktisk ikke så lenge til.

❤❤❤❤

Leste i nyhetene i dag at regjeringen vi ha påbud om at helsepersonell  som er uvaksinerte må testes 2 ganger I uken og bruke munnbind. Det er jo vel og bra det, men det absolutt ikke nok!!

Det er vel ingen hemmelighet at som 13 ganger hjerteoperert og hjerte transplantert, er jeg en forkjemper for at alle skal vaksineres. Jeg er også enig i at i de aller fleste tilfeller skal man få bestemme selv, men akkurat her skurrer det for meg. Jeg vet at det finnes de som av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksinen, men det er jo ikke de det er snakk om her!

Under pandemien, som vi ALLE burde nå vite ikke er over, men faktisk på litt stigende trend igjen, har helsepersonell vært og er våre HELTER. Og all ære til de for det, men som helt, hvordan kan man VELGE å ikke vaksinere seg for så å jobbe tett med de sykeste av de syke? Hvis dere mener vaksinen ikke er trygg for deg, bør ikke pasienten som kanskje ikke kan snakke for seg, være beskyttet fra deg for å kunne føle seg trygg med tanke på covid19 smitte??

Pandemien er IKKE OVER!!

Kjenner at hvis jeg fikk vite, som immobil intensivpasient uten mulighet for å snakke, at jeg ble passet på av uvaksinerte, hadde det ført til ekstrem stress, ubehag og redsel og dødsangst.

Dagens hjertesukk!!

Nei, jeg får vel prøve å sove… planer i morgen også!

Ha en strålende helg folkens!

Katie

1 kommentar
    1. Enig med deg Katie! 💖💥👊
      Uvaksinert helsepersonell må omplasseres, for ikke å skape unødig frykt, for de kronisk syke som er i risikogruppa!🙏💖

      Ønsker deg å dine en frisk og god førjulstid!💖
      Mvh Janto

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg