Mye nødvendig fjas

Hey you der ute

Enda en god natt med maske i natt. Våknet litt over seks i dag tidlig og fant det definitivt akseptabelt å ta av masken som jeg sov med i natt. Slumret litt før jeg våknet av sykepleier fra lungeavdeling kom for å lese av chipen i maskinen for å se nattens aktivitet. De kom ganske raskt tilbake og ville ta en ny blodgass.

Blodgass er noe av det verste jeg vet. Det gjør vondt og mang en sykepleier, lege, akuttsykepleier og anestesilege/sykepleier har bommet før. Til og med ved bruk av ultralyd samtidig. Jeg kunne nektet, men hva hjelper det da. Etter en liten stund var de tilbake igjen for å fortelle meg at jeg i natt ikke hadde hatt ett eneste pustetopp med de nye innstillingene som ble gjort i går. Legen har også nå bestemt seg for at jeg ikke trenger å bruke oksygen på dagtid eller via masken om natten. Jeg vet ikke helt hva jeg syns om det. På en side er det veldig bra, men på den andre siden er det litt uvant. Har jo kjent på den tryggheten. Men jeg kjører på. Ikke noe er jo som å klare det selv.

Sammen med fysio i dag, gikk jeg ned til første etasje for å gå litt. Jeg kjenner det jo veldig godt musklene i hele kroppen, men jeg merker at det blir litt bedre for hver dag. Jeg fikk lagt en lapp med navn og nummer i MIX kioskens julekalender og litt julemarsipan. Rett og slett fordi det er super digg!!! Fikk litt julestemning der nede også.

Vel tilbake var det skift av CVK’n jeg har i halsen. Jeg kunne sikkert fått den fjernet nå for det eneste den brukes til er blodprøver. Men nettopp derfor beholder jeg den. Men mine årer er det jo et mareritt å ta blodprøver. Det ble skiftet bandasje på det venstre benet mitt og fikk satt influensavaksinen og en jernsprøyte.

Ganske sliten nå, så tror jeg tar en liten lur!

God fredag folkens

– Katie

1 kommentar
    1. God fredag til tøffe deg også ❤️ Så flott at du skriver i bloggen din igjen 😁 Tenker pa deg ❤️ Fortsatt god bedring 😁❤️🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg