Når sofaen blir din BFF

Noen dager siden sist jeg skrev nå. Og det er rett og slett fordi energien ikke har vært tilstede. Overskuddet til noe annet enn det aller nødvendigste har vært fraværende. Etter timen min på Rikshospitalet forrige uke, ble det jo konstatert at jeg hadde veldig lave jernlagre og en blodprosent på 10.5. Når man er kronisk hjertesyk og er operert, skal man ha ca 14-15. På fredag fikk jeg telefon fra sviktsykepleieren og jeg fikk time til jerninfusjon fredag 8.mars.

Det kjenner jeg at blir veldig lenge til. Helgen har gått med til å sove. I går ble jeg med på Egge i Lier sammen med Toivo. Opp til Egge kom familien og mens alle koste seg med aking og scooterkjøring, satt jeg i gapahuken. På kvelden da jeg kom hjem var smertene i beina så ille at jeg måtte ta smertestillende. Jeg var så trøtt at jeg sluknet på sofaen.

I dag har jeg bare vært hjemme iført sløve-klær og sovet. Er jo hjemme med Arne og Otto og de krever sitt. Så når kjære Kamilla kom med Celina og Linnea for å gå tur med hundene, ble jeg overlykkelig. Nå i kveld har de vært snille og rolige og jeg har kunnet slappe av. Satt på litt oksygen tidligere i kveld i håp om at det kanskje kunne gjøre meg litt mer pigg, men syns ikke det hjalp så mye.

Har sendt en e-mail til guch sykepleieren på Rikshospitalet i håp om at de kan gi meg en jerninfusjon tidligere. Det hadde vært bra. Føler at jeg svikter litt i hverdagen for det er ikke mye jeg orker.

I morgen blir vel en ny dag på sofaen. Herregud så kjedelig!! Er så mye jeg skulle gjort….jaja, det får la vente på seg….

Håper dere alle har det bra, så snakkes vi.

– Katie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg