NM RallyCross – Weekend away

hei sveis

da  har jeg beveget meg videre fra Kielfergen og en ny liten tur. Denne helgen har jeg sagt ja til å bli med min kjære, Toivo, på NM i Rallycross på Grenland Motorsportssenter utenfor Skien. Tidligere har jeg vært med på ett par løp på den nå nedlagte Lyngåsbanen i Lier utenfor Drammen, men dette er første NM runde over en hel helg. Nå har jo jeg alltid sett på billøp som biler som kjører i ring på en bane. Det er jo forsåvidt det det er også, men nå ser jeg jo også den lidenskapen til sjåførene, mekanikere og ikke minst alle publikumere og frivillige funksjonærer.

Så vi har denne helgen vært så heldige at vi fikk låne bobilen til en god venn av Toivo, så vi ligger i den selvfølgelig. Den er fra 1984 og definitivt den eldste bobilen på plassen, men herregud så mye oppmerksomhet vi får. Syns den er kul. Kanskje ikke den jeg selv ville kjøpt selv, men funker jo som bare det.

Inn kom vi gratis for Toivo hadde jo meldt oss som funksjonærer. DET må jeg innrømme at jeg var noe skeptisk til, men da “jobben” vår var å sitte i en hagestol med utsikt over hele banen og passe på at alle som kom gående hadde riktig publikums armbånd, tenkte jeg at til og med jeg skulle klare det. Med helsen min. Det gikk faktisk ordentlig greit. Kjente det godt da vi skulle ned ved startgropa og kafeen for å få mat. Veien tilbake til post/bobilen var lang.

Denne bilen gikk kast i kast på banen og rullet rundt 7 ganger på taket. Gikk heldigvis bra med sjåføren.

Ganske utrolig se et mer eller mindre helt bilverksted inni en ombygget buss.

Tur i depoet må man

Var sliten da vi kom opp til bobilen var jeg ganske så sliten og svett. Men selv med smerter i beina, ble jeg med Toivo på funksjonær middagen på kafeen. Er veldig glad for deg for det er jo mere sosialt. Så mange hyggelige folk (og kjekke mekanikere…😂).

Det viktigste med denne helgen var definitivt tid “alene” med Toivo utenfor hjemme og Sande. Det var godt å se han kose seg skikkelig. Han har jo selv drevet med rally kjøring og kjente til flere som var tilstede. Vi kan jo ikke legge skjul på at de siste årene med min hjertetransplantasjon, Lajla (Toivo’s mamma) sin bortgang og at jeg var igjennom andre helseutfordringer har satt sine spor hos han også. Så det var utrolig godt å se han avslappet og kose seg. 

Etter dagens vakt som funksjonær var det bare å pakke sammen å komme oss hjem igjen. Det var jo ganske godt det også må jeg innrømme. Jeg kjenner godt at begge beina mine har vært utsatt for mere belastning enn på lenge, så å få se opp i sofaen og slappe av da vi kom hjem var sårt trengt.

I morgen skal vi vaske ut bobilen vi lånte og dra inn til Oslo og hente Otto som har vært hos Marcus i helgen. Det er digg at han kan passe Otto noen ganger nå. Gleder meg til å se de begge.

Dette var min helg. Håper dere har hatt det bra i helgen. God sommer videre.

Katie

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg