Nytelse er livskvalitet

Blå himmel og sol som varmet ansiktet mitt da jeg våknet i dag. Jeg elsker utsikten fra terrassen vår. Det åpne landskapet som strekker seg langt. Da jeg var liten ønsket jeg meg en vinduskarm jeg kunne sitte i og se utover og drømme. Da jeg kjøpte min første leilighet i 2004 fikk jeg den fineste utsikten. Jeg så nesten hele Oslo og jeg digget lysene på kvelden. Den urbane utsikten ble byttet ut med den skog som omkranset oss på Konnerud. Så nå er det godt å ha en utsikt som er mer åpen.

Kjente på kroppen at dette kanskje kunne være en bedre dag enn de siste dagene. I mangel på kaffe gang jeg ut at jeg skulle kjøre til Sandvika Storsenter og kjøpe mer på Nespresso. Men når jeg først var på Sandvika Storsenter og man kan nesten kjenne påsken ruslet jeg rolig bort til butikken som selger godis fra utlandet. Min absolutte påskefavoritt er den engelske Cadbury Cream Egg. Det har jeg fått hvert eneste år siden jeg var liten. Og selv om et egg kostet 18kr, klarte jeg ikke dy meg.

Jeg kjørte hjem med en pose kaffe og to sjokolade egg og hentet Toivo. Sammen dro vi til Stasjonsgården hvor vi satt oss i den fantastiske solen og nøt. Jeg eplekake og varm sjokolade og Toivo sin første utepils. Det var så godt å kjenne den friske luften og solens varme.

Selv om jeg nå i kveld har “betalt” for dagens kos med min kjære i form av smerter i beina, tung i pusten og blå negler, så er det verdt det. Man må jo ha livskvalitet. Nå er det to uker og to dager til jeg legges inn på Rikshospitalet. Skulle ønske det var i morgen.  Men mens jeg venter skal jeg kose meg.

Ha en super kveld folkens. Og husk

http://www.organdonasjon.no

– Katie

#medfødthjertefeil #hjertefeil #hjertesvikt #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #hjertetransplantasjon #transplantasjon #rikshospitalet #vmh #guch #medisiner #bluenails #trening #puls #vektnedgang #ernæring #cadburyscreamegg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg