Oppgitt

Hey you

Det er sykt vanskelig å forklare den rare pusten jeg har, men tenk det at du konstant puster inn og ut gjennom et si jeg. Om du noen gang har røyket, er det litt som når du våkner etter en fest og tungen din er full av fuzz. Alt du spiser og drikker smaker anderledes. Fy fader og lei jeg er av at dette ikke går bort. Ødelegger faktisk førjulstiden min……

Dro avgårde i dag tidlig. Hadde en gave igjen og den tok meg 15 minutter å få i boks på Gulskogen. Så kjørte jeg bort til Drammen sykehus hvor jeg hadde time hos hjertesvikt sykepleieren.

Timen var klokken ett og jeg var ganske tidlig ute, så jeg fikk god tid til å ta blodprøver og slappe av. Jeg går til en sykepleier som heter Ingebjørg og hun er ei super dame. Hun har stort sett alltid tid til meg og jeg føler at hun virkelig hører på meg når jeg forteller. Blodprøvene som ble tatt var av stoffskifte, nyrer, lever, inr og mange andre ting. Prøvene var helt fine, men allikevel så så hun på meg at jeg slet med pusten og at jeg hadde lavt blodtrykk. Jeg skal gjøre noen små endringer i vanndrivende og se om det hjelper. Har en konstant følelse av å være tørst.

Etter timen på sykehuset, dro jeg bort til Kamilla med julegavene deres. Møtte Toivo og svigerfar som også var der. Det var godt å se jentene. Det var veldig moro når Linnea faktisk fortalte om dagen sin i barnehagen. Hun blir 5 år i januar og hun har en super søt måte å snakke på. Så engasjert!!

Nå i kveld, etter en tur på butikken, er juleribben i hus, og vi kan slappe av.

Jeg er ikke en happy camper nå i kveld. Lever i håpet om at pusten blir bedre i morgen. Kardiologen mente jeg ikke trengte å bli lagt inn, men at jeg skulle komme direkte til Drammen sykehus (slippe legevakt) om jeg ble dårligere. Det er en trygghet. At Kardiologen kjenner også til kardiologen min på Rikshospitalet og det gir også en trygghet.

Håper dere har en fin bitte-bitte-liten julaften.

– Katie

#medfødthjertefeil #skjultsykdom #trening #puls #vektnedgang #ernæring #mentalhelse #angst #depresjon #oslo #oslove #shoutout #sija #sjekkdeg #organdonasjon #levelivet #familieliv #familie #amerikanskcockerspaniel #givemehopejoanna #julen2018 #christmas

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg