Oppmerksomhet & fastelavensboller

God søndags morgen der ute.

Hadde en følelse av at det var søndag i går. Var en liten tur på butikken på ettermiddagen ellers var jeg bare hjemme. Bestemte meg for en ukes tid siden at jeg skulle invitere Kamilla, Alf-Egil og jentene på fastelavensboller i dag. Jeg syns det er koselig å holde litt på sånne dager.

Jeg vet ikke hvordan jeg klarte det, men tror kanskje det var da jeg bar inn den store Kenwood kjøkkenmaskinen min fra boden ute. Det var dette med å løfte med knærne, holde inn magen når man løfter etc. Uansett, kan bare beskrive det som en form for hekseskudd…..AUUU!!

Kjøkkenmaskinen skulle ut uansett og jeg googlet frem Ida Gran Jansens fastelavensbolle oppskrift. Husker som barn at det ingen boller som var så gode som farmor sine, men noe oppskrift på de har jeg jo dessverre ikke.

Jeg har malt litt igjen denne uken. Er veldig glad i å male utsiden av butikker, såkalte “shopfronts”. Elsker å tegne alle små detaljer i butikkvinduene. Jeg pleier alltid å tagge butikkene jeg maler og denne uken la jeg ut dette:

Barne klesbutikken Toby Tiger i Brighton, UK

Ett par dager senere så jeg at butikken selv, Toby Tiger, hadde re-posted bilde mitt med en kommentar på sin Instagram og Facebook side.

Jeg ble først overrasket, men dette er jo kjempe morro. Veldig gøy når de skriver : “This is so cool!! We love it so much 🌈🦊”

Etter å ha landet litt var det bare å sette igang med å lage bolledeigen. Det sto i oppskriften av deigen skulle elte i maksinen i to omganger. Først i 10 minutter, så 15 minutter til etter at romtemperert smør ble lagt oppi. Jeg er ikke veldig god når det kommer til tålmodighet, men det sto veldig spesifikt at man ikke måtte skippe elte stadiet. Det er jeg glad for at jeg ikke gjorde.

Det er blitt så fine og luftige. Da de var kjølt ned la jeg de i brødposer, sugde ut luften og lukket de igjen. La de på kjøkkenbenken til i dag så de holder seg best. Skal fulle de med krem og jordbærsyltetøy etterpå når gjestene kommer.

Nå skal jeg male litt. Hatt litt hovne føtter de siste dagene så må nok kanskje øke bittelitt på vanndrivende så blir mye pauser i malingen….hehe!!

Vi snakkes

– Katie

http://www.instagram.com/katiegreetart

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg