Oslo in colours

Hey

Oppe tidlig igjen i dag. Toivo hadde planer med den ene fetteren sin i Drammen i dag og jeg skulle være hos mamma i 11 tiden for en liten male workshop. Toivo tok den elektriske scooteren og toget og jeg tok bilen.

Planla å muligens kjøre til Marcus først for å levere baggen han la igjen i bilen da han reiste til Oslo på søndag. Men ettersom fadderuka på høyskolen hans har begynt var det ikke mye svar å få i dag tidlig. Så hadde en rolig morgen hjemme, så en film og kjørte rett til mamma på Skøyen. Gudmoren min, Elaine, var der også. Alltid hyggelig å se henne og i dag skulle vi jo ha en liten akvarell workshop.

Dette var da dagens motiv, malt av en engelsk kunstner, Andrew Geeson. Han har sin egen youtube kanal hvor han legger ut små filmer hvor han viser og forklarer. Så der satt vi da, klare.

Jeg fulgte flittig med og følte jeg fikk fargene riktig, komposisjonen riktig og jeg syntes det så bra ut.  Men da vi alle var ferdig, ser jeg jo at den absolutt ikke var så fin. Jeg ser også at jeg kan fortsette litt mer med den i morgen.

Etter lunch malte jeg ferdig noen bilder som er barnebok illustrasjoner. Så gikk jeg løs på et bilde av de tropiske fuglene Toucan og Macaw. Fikk med to hibiscus blomster, men ble ikke ferdig med de heller. I morgen skal jeg bare være her og gjøre ferdig noen av bildene jeg har “hengende”.

Marcus kom hjem til mamma og pappa på Skøyen og jeg kjørte han til der han bor nå. Det eneste han visste var at det var i Storgata. Da jeg forklarte han at Storgata er lang og jeg måtte i hvert fall ha et husnummer, hevet han skuldrene og sa han ikke vosste. Så vi kjørte inn til sentrum og veldig kjapt skjønte jeg at det var i Anker Studenboliger han bodde i. Ettersom han “kræsjer” på en sofa, håper jeg han finner noe annet snart. Litt rart og slippe han av midt i Oslo sentrum med tingene hans og bare kjøre fra han…. hehe, herregud så teit jeg er, gutten er jo 22 år. Håper han er forsiktig nå i Oslo. Holder avstand og ikke tar unødige sjanser med smitten. Og at han får en noenlunde vanlig Fadderuke.

Deilig avsluttning på dagen med videochat med den beste ❤

Nå er det sofa og film med Otto og Toivo. Ettersom de begge sover bestemmer jeg filmen…. Mohahaha

– Katie

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg