Oslo – Tromsø 11.08.2021

☆ Innlegget skrev jeg på flyet igår ☆

 

Hey
Onsdag 11.august og klokken er 10.07. Jeg befinner meg ombord SK4412 på vei fra Oslo til Tromsø for en velfortjent ferie. Det er min første flytur siden for hjertetransplantasjonen. De siste årene før det, kjente jeg godt på en flyskrekk. Måtte ofte ta både en og to valium før jeg gikk om bord. Tror det stammer fra en horribel flyreise jeg hadde mellom London og Düsseldorf, sommeren 1995. Jeg skulle reise alene, noe jeg hadde gjort tidligere, og jeg var jo 17 år, så null stress. Og den flighten er jo veldig kort. Men akkurat den dagen var det en vanvittig storm over deler av Nederland og Tyskland, akkurat der jeg skulle fly. Vi så ingenting ut av vinduene, annet enn vanvittige mengder regn, noe lyn og super svarte skyer. Turbulensen var så ekstrem at vi på et tidspunkt fikk beskjed om å sette oss i «brace-position”, med hodet så langt ned mot bena som mulig. Jeg husker jeg følte meg veldig redd og ensom da jeg i neste sekund hørte et høyt smell. Ut av viduet så jeg flyplassen med DÜSSELDORF skrevrt i store bokstaver. Da kom tårene!
Men i dag må jeg jo si at været er nydelig og bortsett fra noen sommerfugler i magen, har jeg det ganske fint og rolig. Uten piller!! Nå skal jeg sette på litt spotify og legge hode bakover. Sees i Tromsø!
– Katie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg