Otto, hussalg og boccia…. og sorg

Hey

Nå har det gått noen dager siden siste innlegg. Uken har vært ganske hektisk med mange turer til Sande ettersom huset nå straks kan selges og Otto som har vært litt utafor etter turen hos veterinæren og fikk trukket seks tenner. Så det har vært styr med for, antibiotika og smertestillende.

Otto er flink med antibiotika

Jeg har merket at Otto virker mer beskyttende overfor meg etter at Toivo døde. Jeg skjønner det, men det ender med at han bjeffer og kneldrer på andre hunder når vi to er sammen og han er i bånd. Så har vært i Frognerparken og trent på at det faktisk er JEG og ikke han som er sjef.

Det har vært en utrolig krevende prosess å pakke ned alt i huset og klargjøre det for salg. Som jeg har skrevet i innlegg før, har det til tider føltes som om jeg har pakket ned et dødsbo og samtidig pakket ned noen av mine egne ting ettersom de ikke får samme betydning når jeg nå er alene uten Toivo.

Etter å ha utsatt det litte bitt for lenge sto jeg tidlig opp og dro på Rikshospitalet for å ta blodprøver. Jeg skal jo ta det hver tredje måned etter transplantasjonen. Det er for å måle verdien i mine immunodeficient medisiner. For å passe på at verdiene ikke er for høye eller for lave. Da kan man fort risikere at kroppen frastøter det nye organet, i mitt tilfelle, hjertet. Sist jeg tok blodprøver var dagen jeg kom hjem fra Knoxville, USA med medisinsk evakuering. Jeg vet det ikke er helt tre måneder siden, men på grunn av lungebetennelsen jeg hadde der ble noen av doseringene endret på på grunn av antibiotika og da må man ta oftere blodprøver en periode. Mye styr på Rikshospitalet nå på grunn av ombygging. Ettersom Kong Harald kom hjem med medisinsk evakuering forrige helg var det nok av journalister ved innkjøringen til den nye hovedinngangen der oppe.

Etter at blodprøvene var tatt tok jeg turen opp til transplantasjons sykepleierne i tredje etasje og ga beskjed om at de var tatt før jeg kjørte ut til Sande. Møtte Hild Frøya i huset og sammen fikk vi ordnet det lille som trengtes før vaskedamen kom klokken 12.30. Jeg hadde bestilt 4 timer med husvask fra et firma. Har fått en del reklame fra de så tenkte “why not”. Mens hun vasket huset dro Hild Frøya og jeg til Drammen en tur og tilbake til Stasjonsgården i Sande for en lett lunsj.

På vei hjem dro jeg innom og kjøpte urter, sitroner og klementiner som jeg tok med tilbake til Sande dagen etterpå. Tips for å freshe opp bildene. Sto opp super tidlig på torsdag og møtte fotografen i huset klokken 10.00. Nå som jeg har sett bildene er jeg kjempe fornøyd med resultatet.

I går ble megleren ferdig med prospektet og i dag ble det lagt ut på Krogsveen sine egne sider. Sjekk det ut davel :
https://www.krogsveen.no/kjope/boliger-til-salgs/B232772D-A51B-4FF1-8F21-1A63AFB134FC?fbclid=IwAR1CmxQewyJq6SuQ7-MMAOWrWBMs3Jj45xsGWPabP88eUe03ZaZ0Ejzext8

I morgen kommer det på finn. Neste søndag er det visning. Kjenner jeg er spent og litt engstelig, men satser på at det skal gå bra. La merke til at det er et nesten identisk hus i nabogaten til salgs også, men tenker det er positivt. Kanskje flere kommer på visning. Vet at de husene er ganske populære så får bare håpe dette ordner seg nå. Jeg vant ikke i lotto i kveld og kjenner virkelig at jeg trenger noe positivt på gang nå.

I går på kvinnedagen, var jeg på jente middag hos min søster i Gråbeinskvartalet. Det var veldig koselig. Mine to nydelig nieser, Solveig og Hedvig, var også med. Hadde til og med med meg Otto og han fikk mye oppmerksomhet av damene.

I dag har jeg vært ute med VMH, Voksne med Medfødt Hjertefeil, region øst. Vi møttes på Grønland Boulebar på Grønlandsleiret. Etter noen runder med Boule, som jeg kaller Boccia, dro vi til Østbanehallen og spiste på Opland Burger og Steak.

Skal opp tidlig og dra til Sande i morgen også. Marcus skal bli med og vi skal møte Heikki. Må se på garasjeporten som ikke vil oppføre seg. Det må den til visning neste helg 😊

Håper alle har det bra

– Katie

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg