Otto, Oslo og dødsbo

Hey

Tilbake til hverdagen igjen etter helgen på Hamar. Godt å komme hjem til Otto gutten min. Jeg sier hverdag og det har vel blitt en hverdag, men den er jo bare midlertidig slik den er nå.

I dag har jeg vært “flink pike” og ringt rundt og ordnet papirmøljen som visstnok er etter et dødsfall. Alle brev som kommer, og har kommet, gjør så uendelig vondt….. å lese mitt navn som “kontaktperson” og at brevet er adressert til meg via Toivo Eirik Toivonens dødsbo…… dødsbo liksom? Vet jo at det er det det er, samtidig som at jeg føler det er heeeelt feil siden jeg lever jo fortsatt….. boet er jo ikke helt dødt???!! Kunne forsåvidt like godt vært det…..

Snakket med skatteetaten og banken i dag. Etter at Toivo døde har jeg fått 1000 forskjellige, velmenende råd om hva jeg bør gjøre og ikke minst hvordan. Et av de var å ikke stenge kontoen hans før etter et år. Det andre er å ikke kjøpe noe ny bolig med en gang. Begge de rådene har jeg lyttet til.

Nå er det bare 24 dager igjen til overdragelse av huset i Sande. Det er så rart å tenke på. Vurderer å dra ut i morgen. Er jo helt tomt der, men kjenner allikevel en time på terrassen i solen hadde gjort seg. Kanskje en tur ned til kjæresten min på minnelunden.

Klokken 15 hentet jeg Hanne på jobb nede ved havnelageret i Oslo. Vi kjørte bort og parkerte på Gunerius. Den ene kjolen min har revnet så vi dro på gamle “Stoff og Stil” og kjøpte noe stoff hun kunne sy på.

Stakk innom Oslo City på vei tilbake til bilen på Gunerius, men hadde ikke penger nå så løp fort ut. Sinnsykt lenge siden jeg har vært på Oslo City. Da jeg kjørte fra Gunerius valgte jeg å kjøre hjem via sentrum….. Grønland, opp forbi Gråbeinskvartalet, Grünerløkka, over Akerselva, forbi barndomshjemmet til Toivo i Fredensborgveien 37 og videre hjem over Nationaltheatret og Bygdøy Allé.

Sorgens utmattelse og bølger gjorde at jeg mer eller mindre gråt hele veien hjem så gikk rett på rommet og tok frem malesakene mine…. og litt Bridgerton slår jo aldri feil.

I dag var det min tur til å lage middag så lagde taco. Det tror jeg ikke mamma og pappa spiser  veldig ofte og de syns det var godt. Etter middag var det tilbake til min Art Therapy og Bridgerton. Nå bikker jeg…..Gucci aftershaven til Toivo er tom og kluten jeg har sprayet den med har mistet lukten….. 😭 ……

Natta

– Katie

http://www.organdonasjon.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg